کاهش تلفات خرس قهوه‌ای در مازندران

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران در خصوص خرس قهوه‌ای، گفت: زیستگاه خرس قهوه‌ای درمناطق کوهستانی مازندران است و رها شده در طبیعت تصویر زیبایی را ایجاد می‌کند.

کرووس ربیعی با اشاره به اینکه اینگونه گوشتخوار با جثه‌ای بزرگ مورد توجه محیط‌بانان است و از این جمعیت صیانت می‌شوند، اظهار کرد: مازندران ۲۰ منطقه حفاظت شده و ۵۰ پاسگاه محیط‌بانی دارد که تمام گونه‌های حیات وحش درکنترل حفاظت محیط زیست استان قراردارند.

وی با اظهاراینکه اینگونه پستاندار به لحاظ جثه بزرگ ( خرس قهوه‌ای ) نیازمند حفاظت بیشتری است، تصریح کرد: مشاهدات نشان داده که خرس قهوه‌ای دارای جمعیت خوبی است و از غرب تا شرق مازندران پراکنده هستند اما شمار خاصی از لحاظ آماری در استان نداریم.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران، خاطرنشان کرد: برخی تعارضات وجود دارد که به زنبورداران، دام‌داران و کشاورزان تاکید کردیم در فصل بهار و تابستان با دیدن خرس قهوه‌ای به محیط‌بانی اطلاع دهند تا مورد آزار و تهدیدات انسانی قرار نگیرند.

ربیعی با اشاره به اینکه سالانه شاهد تلفات ۳ تا ۴ مورد خرس قهوه‌ای در مازندران بودیم که اغلب به صورت تصادفات جاده‌ای، شکارغیرمجاز، دام‌ و تله بوده است، گفت: خوشبختانه

در سال‌های اخیر آمار وقایع مرگ و میر این گونه پستانداران (خرس قهوه‌ای) در مازندران کم شده است.

کدخبر: 864796 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟