به مناسبت دهه فجر، از رمپ فلزی شناور بندرگاه خمیر رونمایی می شود

به گزارش رکنا، بوروغنی رئیس اداره تعمیرات نگهداری بندر شهید رجایی گفت: رمپ های فلزی شناور سازه های دریایی چند منظوره ای هستند که قابلیت پهلو گیری تخلیه و بارگیری انواع شناور های باری  مانند بارج،  لندینکرافت و شناور های با کاربری دوگانه باری و مسافری در تمام نقاط ساحل و جزایر دور افتاده فراهم می کنند و نیاز به احداث بنادر با دیواره های ثابت را برطرف می کند.

از ویژگی بارز این گونه سازه ها عدم تاثیر جزر و مد دریا بر شناور پهلو گرفته به این رمپ ها است؛ چراکه همزمان با شناور باری و همگام با جزر و مد در جهت عمودی حرکت کرده و قابلیت تخلیه و بارگیری را در تمام شرایط جزر و مدی فراهم می کند بندرگاه خمیر واقع در غرب استان هرمزگان به زودی شاهد نصب  دو فروند از این گونه رمپ ها بوده که در ایام مبارک دهه فجر افتتاح می شوند. 

از مهمترین نکات ساخت این رمپ ها اجرای کامل تمام مراحل ساخت  از طراحی تا تامین مصالح و اجرا توسط مهندسان جوان و تیم اجرایی شامل جوشکاران ماهر مونتاژکاران  متخصص است. با بهره برداری از این رمپ انتظار می رود اقتصاد ساحل نشینان رونق ببشتری پیدا کرده و اشتغال زایی مطلوبی به همراه داشته باشد.

8882025a-ddb5-4953-b944-ebbf48451155

به گفته مدیر پروژه شرکت مکین دریا قشم، کلیه مراحل طراحی، ساخت و نصب این سازه و همچنین عملیات شمع کوبی تماماً با توان متخصصان و بکارگیری زیرساخت های این شرکت و به صورت 100 درصد داخلی تولید شده است.

سید علی موسوی افزود، عملیات طراحی و ساخت سازه رمپ فولادی به طول 30 متر، مساحت 362 متر مربع و ارتفاع آزاد 2.1 متر  تماما با استفاده از مواد اولیه داخلی شامل ورق ها و پروفیل های فولاد گرید دریایی، ضربه گیرهای لاستیکی و... تحت نظر و کسب تاییدیه های موسسه رده بندی طراحی و ساخته شده است، همچنین عملیات شمع کوبی شمع های فولادی 30 اینچ در 36  نقطه به وسیله تجهیزات بارج ، یدک کش، چکش و جرثقیل اختصاصی این شرکت اجرا شده است.  در مجموع ساخت و شمع کوبی این پروژه در کمتر از 45 روز به انجام رسیده است که به نوبه خود ثبت رکوردی جدید در عرصه تولید سازه های دریایی است.

وی افزود ، شرکت مکین دریا قشم به عنوان یکی از شرکت های دریایی پیشرو، با طراحی و اجرای انواع اسکله های شناور آلومینیومی و فولادی در بیش از 25 نقطه از نوار ساحلی شمال و جنوب کشور ، سهم بسزایی در ایجاد و توسعه زیرساخت های دریایی میهن عزیز داشته است.

2e10e570-9995-49f3-8364-5da381ea156a

کدخبر: 864364 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟