کار کودک زیر 6 سال جرم است/ در صورت مشاهده اطلاع دهید

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، محمدرضا حیدرهایی با اشاره به روند طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان و حمایت‌های اجتماعی از این افراد در فصل زمستان اظهار کرد: نوع فعالیت و مداخلات در این ایام نیز همچون روال عادی انجام می‌شود، اما در حال حاضر تاکیدمان بر کودکان کار و خیابان زیر ۶ سال است.

وی افزود: باتوجه به فرا رسیدن ایام سرد سال اگر مردم کودک زیر ۶ سالی را مشاهده کردند حتما با سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس بگیرند تا اورژانس کودکان در معرض مخاطره را از تهدیدات فصل سرما جدا کند.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: سازمان بهزیستی نیز به اورژانس اجتماعی تاکید کرده است تا تماس‌های مردمی درخصوص کودکان کار و خیابان را جدی گرفته و درصورت دریافت گزارشات بلافاصله در موضوع کودکان کار و خیابان به ویژه کودکان زیر ۶ سال مداخلات لازم را انجام دهند.

حیدرهایی یادآور شد: اگر کودک زیر ۶ سال باشد در موضوع ساماندهی کودک اقدام می‌شود و در صورت اینکه کودک بالای ۶ سال باشد همکاران در مراکز حمایتی اقدامات حمایتی برای این کودکان انجام می‌دهند.

سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه بر اساس قانون، کار کردن کودکان زیر ۶ سال جرم است و هموطنان در صورت مشاهده کودکان صفر تا ۶ ساله در حال تکدی‌گری، کار، کار خیابانی و... با مراکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ تماس بگیرند تا همکاران اورژانس بر اساس وظیفه مراجعه و کودک را از شرایط مخاطره آمیز دور کنند، خاطرنشان کرد: همچنین اگر کودکان کار بیشتر از ۶ سال را نیز مشاهده کردند می‌توانند آن را گزارش کنند و همکاران وی را به مراکز روزانه حمایت از کودکان ارجاع می‌دهند.

کدخبر: 862747 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟