سیل و آبگرفتگی در ۴ استان جنوبی / امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۲۶ هزار نفر در حوادث جوی

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، صادق محمودی، در تشریح گزارش اقدامات امدادگران جمعیت هلال احمر درپی کاهش دما و بارندگی‌های اخیر گفت: از ۱۸ دی ماه تا ساعت هفت صبح امروز ٢٧دی ماه ۳۱ استان کشور تحت تاثیر پدیده های جوی قرار داشتند که در این میان در ۳۶۴ منطقه شامل ١٣٩محور، ٣٦ شهر، ١٥٩روستا و ٣٠منطقه عشایرنشین در ۱۸۸ شهرستان از ۲۹ استان کشور عملیات امدادی انجام شد.

وی با بیان اینکه امدادگران تنها در دو استان سمنان و قم عملیات امدادی نداشتند، گفت: در مجموع این ماموریت‌ها در این مدت به ۲۶ هزار و ۳۹۰ نفر امدادرسانی شده و ۳۸۴۱ نفر اسکان اضطراری داده شدند. ۴۲ نفر نیز به مناطق امن منتقل شده و ۴۷ نفر نیز با توجه به نیاز به خدمات درمانی به مراکز درمانی انتقال داده شدند. متاسفانه سه نفر شامل دو خانم به دلیل وقوع سیل در فسا و یک آقا به دلیل ریزش آوار در منوجان نیز جان خود را از دست دادند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۱۵۶ دستگاه خودروی سواری نیز از برف رهاسازی شده است، گفت: از ۱۲۲ واحد مسکونی عملیات تخلیه آب انجام شد و اقلامی چون چادر، پتو، موکت، والور، بسته غذایی و ... نیز در میان حادثه‌دیدگان توزیع شد.

به گفته محمودی دو هزار و ۳۶۷ امدادگر سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در ۶۴۱ تیم امدادی در این ماموریت‌ها مشارکت داشتند و علاوه بر آن امدادگران این سازمان در طرح زمستانی در جاده‌ها نیز در پایگاه‌های ثابت و سیار مستقرند.

وی به وقوع سیل و آبگرفتگی در چهار استان جنوبی کشور نیز اشاره کرد و گفت: تا ساعت هفت صبح امروز چهار استان خوزستان، فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد درگیر بارش شدید باران بودند که در دو استان فارس و بوشهر نیاز به خدمات امدادی درپی وقوع سیل و آبگرفتگی وجود داشت و امدادگران وارد عمل شده‌اند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اافزود: در همین راستا نیز عملیات امداد و نجات در شهرستان های شیراز، کازرون، اقلید، بوشهر و دشتستان آغاز شده و محور فیروزآباد - جم  در استان فارس نیز به دلیل ریزش کوه مسدود شده است.

کدخبر: 861947 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟