روزانه 24 هزار نفر به دلیل گرسنگی فوت می کنند/ افزایش فقر غذایی در جهان از سه سال گذشته

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بحران غذایی ، در جهان مسئله ای است که این روزها واکنش رسانه های مختلف جهانی را به همراه داشته است. طبق آمارهای منتشر شده، میلیون ها نفر در معرض خطر تشدید گرسنگی هستند و هر روز بیش از 24 هزار نفر جان خود را به دلیل گرسنگی از دست می دهند. جنگ ها، تغییر اقلیم، رکود جهانی و.. دست در دست یکدیگر داده اند تا دنیای مدرن را دوباره به چالش کشیده و چهره زشتی را از انسانیت در تاریخ اخیر بجای بگذارند.

طبیعتا ما نیز در کشورمان ایران شرایط خوبی را تجربه نمی کنیم و تورم فزاینده، فقر، بیکاری و.... مشکلات متعددی را برای هریک از ما به وجود آورده است. اما لازم است که در کنار مشکلات خود این مسئله را نیز بدانیم که در جمعیت بیش از 8 میلیاردی زمین، هرشب 828 میلیون نفر گرسنه شب را صبح می کنند و از سه سال گذشته تعداد کسانی که با ناامنی غذایی حاد روبرو هستند از 135 میلیون نفر به 345 میلیون نفر رسیده است. همچنین 49 میلیون نفر در 49 کشور جهان در آستانه قحطی هستند.

 60 درصد از گرسنگان جهان در مناطقی زندگی می کنند که تحت تأثیر جنگ و خشونت قرار دارند.شوک های اقلیمی زندگی، محصولات کشاورزی و معیشت را از بین می برد و توانایی مردم برای تغذیه خود را تضعیف کرده است و پیامدهای اقتصادی همه‌گیری COVID-19 گرسنگی را به سطوح بی‌سابقه‌ای رسانده است.

 

جهان امروز در یک وضعیت خطرناکی قرار دارد و دولت های جهان باید برای جلوگیری از فاجعه گرسنگی که جهان با آن روبرو است اقدامی مشترک انجام دهند حال با توجه به این که کشورمان ایران در سال های اخیر با تحریم و فشارهای متعدد روبرو بوده است که به حتم تاثیر بسزایی در ایجاد فقر غذایی در کشور می کند.

 

کدخبر: 860811 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟