آینده پژوهی ضرورت جامعه امروز است

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمد عباسی در نخستین رویداد نوآیند که با حضور پژوهشگران حوزه های اجتماعی و آینده پژوهی با مشارکت مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در محل وزارت کشور  برگزار شد، با بیان اینکه بیش از هر زمان دیگری نیازمند آینده پژوهی در حوزه های اجتماعی هستیم؛ افزود: سرعت بالای تحولات اجتماعی و سیاسی در دنیا باعث شده که برای سیاست‌گذاری مناسب در حوزه‌های اجتماعی به روندهای آینده با نگاه تحقیقی و پژوهشی توجه جدی داشته باشیم.

معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه موفقیت در مدیریت به تحلیل روند تحولات آینده وابسته است، اظهار کرد: در این عرصه می‌توانیم با بهره‌گیری از روش‌های علمی، چالش‌های اجتماعی در آینده را شناسایی و اقدامات مقتضی را به عمل آوریم.

عباسی ادامه داد: نگاه حل المسائلی اساس کار در مدیریت مسائل اجتماعی است و با این رویکرد می توانیم برای هر مساله اجتماعی راه حل داشته باشیم.

تقویت نگرش حل المسائلی در مدارس و دانشگاه ها از دیگر محورهای مورد اشاره عباسی در این نشست بود که تاکید کرد: در مدارس و دانشگاه ها بایستی این موضوع برای تربیت هر چه قوی تر کودکان و نوجوانان نسبت به داشتن ایده و خلاقیت برای حل مسائل جامعه دنبال شود.

وی خاطر نشان کرد: عدم توجه به مسائل آینده باعث عقب ماندن از تحولات می‌شود و اینکه اقدامات کنترلی لازم را برای مدیریت مشکلات نداشته باشیم.

رئیس سازمان امور اجتماعی برگزاری کارگاه های تخصصی در حوزه مسائل نوپدید اجتماعی را امری مهم خواند و گفت: این فضا در کشور با حضور نخبگان و پژوهشگران این عرصه فراهم است و باید این روند تقویت شود.

عباسی با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت مسائل اجتماعی در کشور خاطرنشان کرد: معظم له آسیب‌های اجتماعی را ریشه تمام مسائل و مشکلات می‌دانند و بایستی به تاسی از همین نگاه به حل مسائل اجتماعی در کشور همت گماریم.

کدخبر: 860810 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟