۸۳۰۰ کلاس درس در تهران نیازمند بازسازی است

به گزارش رکنا، عباس زارع درباره آخرین وضعیت ساخت و ساز مدارس در استان تهران ، اظهار کرد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، ساخت و تحویل ۹۳ پروژه را طی سال جاری در دستورکار داشت که از این میزان تاکنون حدود ۷۰ پروژه تکمیل و به آموزش و پرورش تحویل شده  است.

وی افزود:  ۲۳ پروژه دیگر نیز در دهه مبارک فجر بهره برداری خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم برای ساخت ۷۵ پروژه در سال آینده انجام و اقدامات لازم در دست اجراست، درباره مشکلات ناشی از افزایش جمعیت در شهرستان های حاشیه تهران به ویژه با ورود موج جدید اتباع به کشور در سال جاری گفت: با مشکلات ناشی از تراکم جمعیت دانش آموزی در تهران مواجه هستیم و همانطور که گفته شد برنامه ریزی هایی برای ساخت مدارس جدید در حال انجام است.

زارع ادامه داد: چندی پیش نیز از محل کمیساریای عالی پناهندگان، شش پروژه در کهریزک، قرچک، ملارد، مناطق ۱۵، ۱۹ و ۱۸ تهران تعریف شده که برای سال آتی تحویل آموزش و پرورش می شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس شناسنامه فنی فضا، می توانیم بگوییم که به طور کلی ۱۵ درصد مدارس تهران نیازمند تخریب و بازسازی هستند، پیرامون مدارس متروکه و مازاد در تهران که باید تغییر کاربری بدهند نیز گفت: فهرست این مدارس در اختیار بهره بردار یعنی وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و مطلع است که کدام املاکش مازاد است و می تواند تبدیل به احسن کند.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران امیدواریم با مولد سازی و فروش املاک مازاد بر اساس مجوز بند "ی" تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۱ منابع خوبی برای ساخت و ساز و مستحکم کردن مدارس در اختیارمان قرار بگیرد.  

به گزارش رکنا،  زارع، هفته گذشته در مصاحبه ای رادیویی گفته بود: ما به طور کلی ۵۷ هزار و ۶۲۵ کلاس موجود داریم که ۸۳۰۰ کلاس آن معادل ۱۵ درصد کلاس تخریبی است و ۱۳ هزار و ۵۹۰ کلاس (معادل ۲۳ درصد) نیز نیازمند مقاوم سازی است. ۶۲ درصد کلاس‌های درس مستحکم هستند؛ از سال ۱۳۸۵ که اعتبارات تخریب و نوسازی مصوب شد ساخت و سازهایی صورت گرفته و از ۱۴ هزار و ۲۷۸ کلاسِ نیازمند تخریب و بازسازی، ۶۲۲۳ کلاس تخریب و بازسازی شدند.

وی تأکید کرد: تنها راهکار برای حل مشکل فضای آموزشی استان تهران، مولدسازی مدارس توسط آموزش و پرورش و شناسایی و جذب خیرین برای اتمام پروژه هاست. آورده خیرین به دلیل مشکلات اقتصادی، همچون سابق نیست و کاهش یافته است، ما برای نوسازی مدارس استان تهران باید به فکر خلق منابع جدید و به ویژه مولدسازی باشیم

کدخبر: 858909 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟