آب کالای انحصاری در اختیار وزارت نیرو نیست/ 65 هزار میلیارد زیان انباشته داریم/1400شهر پرتنش آبی داریم

اتابک جعفری لور، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور در حاشیه نمایشگاه صنعت آب تهران در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا، گفت: جزء ضعیف ترین صنایع کشور هستیم و برای نجات آب باید مساله اقتصادی آب را پررنگ تر در نظر بگیریم زیرا برای اصلاح الگوی مصرف حتما باید به جنبه اقتصادی مساله توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه آب کالای انحصاری در اختیار وزارت نیرو نیست، گفت: ما در حوزه ترغیب مردم به استفاده بهینه از آب نتوانستیم خوب عمل کنیم البته آب یک مساله فرابخشی است و باید تمامی دستگاه های دخیل در این حوزه به وظایف خود عمل کنند اما وزارت نیرو هم اقدامات بسیاری برای فرهنگسازی در این زمینه انجام داده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور با تاکید بر اینکه  65 هزار میلیارد زیان انباشته در این مجموعه داریم، تصریح کرد: تمامی تلاش تیم حاضر در وزارت نیرو این است که به عنوان متولی اصلی منابع آب ایران سعی کند تا منطقی ترین و علمی ترین راهکارها را برای حل مشکلات در این حوزه به کار گیرد.

جعفری لور با اشاره به اینکه انتقال بین حوزه ای آب مورد تایید وزارت نیرو نیست، ادامه داد: برنامه ریزی هایی در قالب برنامه هفتم در حال انجام است که امیدواریم بتوانیم با عمل حداکثری به این مساله بتوانیم به چشم اندازهای تعیین شده در حوزه آب دسترسی پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش تعرفه بد مصرف ها جزء سیاست های ما است، عنوان کرد: حدود 4 درصد از مشترکین آب در کشور را بد مصرف ها تشکیل می دهند که امیدواریم این یک عامل بازدارنده برای کاهش میزان مصرف آب و صرفه جویی در این زمینه باشد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور بیان داشت: یکی از مشکلات جدی در سطح کشور داریم این است که سیستم های تله کنترل و اسکادا در سطح کشور کمتر اجرا شده است که در نظر داریم با اجرای این سیستم ها صرفه جویی در مصرف آب را بیشتر در دستور کار قرار دهیم.

مشترکین پرمصرف امسال 35 درصد کاهش یافت

جعفری لور با اشاره به اینکه مشترکین پرمصرف امسال 35 درصد کاهش یافتند، افزود: ما هزار و 400 شهر پرتنش در حوزه آب داریم و سال گذشته این مساله به صورت ویژه کنترل شد و امیدواریم با رعایت الگوهای مصرف از طرف مردم این بحران در سال آینده نیز کنترل شود.

وی در مورد افزایش قیمت تعرفه یادآور شد: ما سعی داریم هر افزایش قیمتی در این زمینه با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور باشد تا به لحاظ روانی مساله ای برای مردم ایجاد نشود و افزایش ها منطقی باشد.

کدخبر: 857736 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مسعود لاهوت دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟