جعفری:2 و نیم میلیارد متر مکعب فاضلاب مدیریت نشده در کشور داریم / صنعت آب کشور زیان ده است

به گزارش رکنا، اتابک جعفری لور صبح امروز در نشست خبری حاشیه نمایشگاه صنعت آب که در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، تصریح کرد: از این به بعد هیچ صنعتی در کشور از آب متعارف استفاده نخواهد کرد و ما درصدد تصفیه آب فاضلاب ها در کشور برای تامین نیاز صنایع هستیم تا از این طریق بتوانیم آب مورد نیاز صنایع را از طریق آب غیرمتعارف تامین کنیم.

وی افزود: لازم است منابع آب به صورت بهداشتی و با استاندارد های زیست محیطی در اختیار صنایع قرار گیرند اما برخی از صنایع مانند صنایع غذایی نیازمند آب متعارف هستند به همین دلیل در نظر داریم از محل اصلاح پرتی ۲۵ درصدی شبکه های آب نیاز این صنایع را تلمین کنیم.

جعفری اضافه کرد: هر صنعتی بتواند بخشی از شبکه های آبرسانی را اصلاح کند از ۱۰۰ درصد پرتی اصلاح شده ۲۵ درصد را به آن صنعت اختصاص می دهیم تا بتواند نیازهای خود را تامین کند.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان کرد: منابع آب در سطح کشور بسیار کم است و ما باید به این نکته توجه کنیم که اقتصاد آب متاسفانه باعث شده تا صنعت آب نتواند از محل درآمدهای خود مشکلات و مسایل را حل کند و در واقع صنعت آب کشور تبدیل به یک صنعت زیان ده شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴ درصد از مشترکین آب در کشور شامل مشترکین بدمصرف هستند، عنوان کرد: سعی داریم یک روند ممطقی را برای کسب درآمد در نظر بگیریم و از محل های درآمد به صورت مطلوبی بهره ببریم.

جعفری با اشاره به شرایط اقلیمی در کشور و وضعیت منابع آب، تاکید کرد: امکان دارد مقاطعی وزارت نیروبه آب آسیب بزند اما تیم فعلی در وزارت نیرو در شرایط فعلی سعیدارد یک مدیریت علمی و منطقی داشته باشد تا بتوانیم بحران آب را مدیریت کنیم.

کدخبر: 857528 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟