روزهای هوای آلوده پیش دبستانی ها موظف به برگزاری آموزش مجازی‌اند/ امکان شکایت در سامانه تعلیم و تربیت کودک

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مجتبی همتی فر ، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک، در گفت و گو با رکنا در پاسخ به اینکه در دوران آلودگی هوا و پیگیری های آموزش به صورت مجازی، اگر کلاسی از طرف کودکستان ها و پیش دبستانی ها برگزار نشود، هزینه شهریه به خانواده بازگردانده می شود یا خیر گفت: طبق بخشنامه و طبق مکاتبه با وزارت کشور و استانداری، مدارس به هیچ دلیلی، از جمله آلودگی هوا، تعطیل نمی شوند؛ بلکه آموزش به صورت غیر حضوری پیش می رود. این مهم در بخش پیش دبستانی و کودکستان ها هم رعایت می شود و تا جایی که امکان دارد، آموزش ها به صورت غیرحضوری دنبال می شود.

پذیرش دانش آموزانی که والدین شاغل دارند در روزهای هوای آلوده

وی تاکید کرد: با این وجود، برای پدر و مادرانی که شاغل هستند و به هیچ وجه امکان نگهداری کودک در خانه را ندارند، به مراکز این اجازه داده شده است که امکان پذیرش حضوری کودکان را فراهم کنند. 

والدین به روزهای هوای آلوده در  متن توافق بین خودشان و کودکستان دقت کنند

معاون وزیر تاکید کرد: والدین باید در متن توافق بین خودشان و کودکستان دقت کنند که ذکر شده باشد که در صورت تعطیلات اینچنینی، اگر کودکستان نتواند امکان آموزش حضوری را فراهم کند، باید مبلغ شهریه را بازگرداند.

همتی فر در پاسخ به اینکه اگر خانواده ای از کودکستان بابت بازگشت پول، شکایتی داشته باشد به کجا می تواند مراجعه کند؟ افزود: این خانواده ها می توانند به واحد معاونت ابتدایی در ادارات آموزش و پرورش منطقه مراجعه کنند. اگر آنها پاسخگو نبودند، به اداره کل آموزش و پرورش استان مراجعه و شکایت را ثبت کنند. همچنین در سامانه سازمان تعلیم و تربیت کودک نیز می توانند هر نوع شکایتی را ثبت کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: کودکستان ها در دوره تصویب مجوز هستند؛ یعنی مراکزی که زیر نظر سازمان بهزیستی بودند، به زودی به زیر نظر آموزش و پرورش انتقال داده می شوند. در این صورت، اگر  کودکستانی مورد قبول واقع شود، باید شرایط جدید را بپذیرد. سازمان تعلیم و تربیت کودک، در استانها و شهرستانها از طرف ادارات کل آموزش و پرورش، بازدیدهایی را انجام می دهد پیگیر تخلفات مراکز است. با این وجود ممکن است ضعف هایی در کار وجود داشته باشد؛ ولی در اکثر استانها این تیم ها فعال هستند و نمایندگان سازمان، نظارت حضوری خود را در دستور کار دارند.

کدخبر: 857453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟