پایگاه های بسیج، سفارتخانه های امام زمان (عج) هستند

به گزارش رکنا به نقل از ایلنا، میرزاعلی سالاروند، جانشین فرمانده مرکز بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش در خصوص فعالیت‌های بسیج فرهنگیان در شرایط ناآرامی‌ها اخیر در مدارس توضیح داد: جهاد تبیین یکی از رسالت‌های بزرگ ماست. تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در ابر دستگاهی مانند آموزش و پرورش نیاز به توجه ویژه دارد و در راستای این کار به کمک بسیج فرهنگیان در ساختمان مرکزی خود، حدود ۷ برنامه با عنوان «دوشنبه های تبیین» نظر گرفته‌ایم که هفتگی برگزار می شود و از اساتید برجسته کشور برای این موضوع دعوت می‌شود. 

او افزود: شرکت کنندگان در این برنامه از همه پایگاه‌های تابعه بسیج حوزه ستادی فرهنگیان هستند و این قدم کوچکی است که ما برداشته‌ایم و امیدواریم با نهادینه شدن جهاد تبیین به شرایط کمک کنیم. امیدواریم همه مراکز و واحدهای آموزشی ما اینگونه فعالیت‌ها را که زیاد هم دارند، ادامه دهند و بتوانیم مثمر ثمر باشیم. 

سالاروند در خصوص تعداد فرهنگیان بسیجی گفت: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ همکار حوزه ستادی داریم که بالای ۹۰ درصد همکاران شاغل در حوزه ستادی عضو بسیج فرهنگیان هستند. این رویکرد جهادی چاشنی کار آن‌هاست و در دولت انقلابی تلاش‌شان بیشتر شده است. 

جانشین فرمانده مرکز بسیج فرهنگیان گفت: اگر تفکر بسیجی در همه زوایای آموزش و پرورش پیاده شود، قطعا می‌تواند روی همه برنامه‌ها اثر داشته باشد و مانند دوران دفاع مقدس که مقابل تمام دنیا ایستادیم، همان تفکر بسیجیان دفاع مقدس در این دوره زمانی می‌تواند به بصیرت افزایی کمک کند و موجب دشمن شناسایی و پیروی از ولایت مطلقه فقیه شود. این تفکر نیاز به تبیین دارد. هرچقدر بتوانیم برنامه ها، مباحث و اندیشه روز را در راستای جهاد تبیین روشنگری کنیم کم است. براساس فرمایشات رهبر انقلاب اگر ما بتوانیم هرجایی که ایستاده‌ایم وظایف‌مان را درست انجام دهیم، گام مهمی در جهاد تبیین است و امیدواریم این تفکر جای خودش را پیدا کند. 

او در خصوص نقش بسیج فرهنگیان در حل مشکلات معیشتی معلمان طی سال‌های اخیر بیان کرد: بسیج در همه عرصه‌ها کمک حال دستگاه‌ها بوده و هست. بسیج کارهای زمین مانده را برمی‌دارد و موازی کاری ندارد. بسیج نسبت به معیشت بی‌تفاوت نیست و مطالبه‌گر است و در رفع مشکلات معیشتی کمک می‌کند. مدیر یا همکار فرهنگی ما که در هر بخشی، کار پشتیبانی انجام می‌دهد، با رویکرد بسیجی می‌تواند خدماتی که ارائه می‌کند را مضاعف کند.

وی تصریح کرد: بسیج می‌تواند کمک کند و خوشبختانه هیچ وقت همکار بسیجی ما نگفته است حالا چون در بخشی مشکل معیشتی دارم، پس از کارم بزنم. اصلا این مفاهیم هیچ وقت با هم قاطی نشده است و در بسیج چنین نگاهی وجود ندارد بلکه رویکرد و روحیه بسیجی در همه شرایط سرجای خودش است و به همت همگان در راستای رفع مشکلات فرهنگیان گام برخواهیم داشت. 

سالاروند در مورد روند عضویت فرهنگیان در بسیج طی سالهای اخیر گفت: همکارانی که در معاونت‌ها، ادارات کل، دفاتر و مراکز حوزه ستادی مشغول به کارند، بالای ۹۰ درصد به صورت داوطلبانه عضویت بسیج دارند و در هر عرصه‌ای که بسیج اعلام و احساس نیاز کند، این دوستان آماده هستند و داوطلبانه و فی سبیل الله کار می‌کنند و هیچگونه حق الزحمه‌ای بابت کار در بسیج دریافت نمی‌کنند. این کار دلی است و بسیجیان عاشقانه حضور دارند. 

جانشین فرمانده مرکز بسیج فرهنگیان امتیاز عضویت در بسیج را معنوی دانست و گفت: مرکز بسیج فرهنگیان ما که مرکزیت همه پایگاه‌های ستادی را دارد به جایی مثل مسجد خرمشهر تعبیر می‌شود که رزمندگان در دوران دفاع مقدس بعد از پیکار به آغوش این مسجد که باز بود، می‌رفتند و نفسی تازه می‌کردند و انرژی می‌گرفتند و مرکز بسیح در حوزه ستادی نیز چنین شرایطی برای فرهنگیان دارد و پایگاه‌های بسیج به تعبیری همه سفارتخانه‌های امام زمان (عج) هستند و حضور در این پایگاه‌ها موجب آرامش روانی می‌شود و احساس می‌کنند در عرصه انقلاب حضور جدی دارند و این پرچم را برافراشته نگه داشته‌اند. جایگاه بسیج، جایگاهی است که از نظر مادی قابل توصیف نیست.

کدخبر: 843879 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟