بحران آب در تهران / تراز آب سد لتیان ۲۸ متر پایین‌تر از نرمال + فیلم
حجم ویدیو: 6.12M | مدت زمان ویدیو: 00:01:30

به گزارش رکنا به نقل از صدا و سیما، مخزن سد لتیان، به عنوان یکی از پنج سد اصلی تامین کننده منابع آب استان تهران، بدلیل بارندگی‌های کم، حجم ورودی این سد بسیار کاهش یافته، اما این شرایط درحالی است که حجم خروجی این سد بسیار افزایش پیدا کرده و این نشان می‌دهد که مصرف آب شرب تهران افزایشی است.

 امسال نسبت به سال‌های گذشته تهران بارندگی بسیار کمی را دریافت کرده است و اکنون شاهد وجود بحران آب در تهران هستیم. بنابراین برای عبور بدون محدودیت از پاییز، مردم باید تا جایی که می‌توانند باید از شستشوی‌های غیرضروری خودداری کرده و در مصرف آب صرفه جویی کنند.

گفتنی است، چندی پیش، محمد درویش، رئیس کمیته محیط زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو در گفت و گو با رکنا ضمن اشاره به این که 5 استان کشور در آستانه بحران آب کشاورزی قرار دارد، تاکید کرده بود که با توجه به برنامه دولت برای ایجاد محدودیت در تخصیص آب به بخش کشاورزی، احتمال دارد پنج استان خوزستان، فارس، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به عنوان اصلی ترین استان تولیدکننده محصولات کشاورزی در کشور، در ماه های آینده با بحران تامین آب مورد نیاز در بخش کشاورزی مواجه شوند.

کدخبر: 840314 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟