سازه های غیر مجاز خلازیر تخریب می شود

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور ، غلامعباس ترکی در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر ساخت و سازهای غیر مجاز، ناایمن و بی‌رویه و تجاوز به حریم منابع طبیعی و اراضی ملی در محدوده شهرداری منطقه ۱۹ تهران به‌ویژه محدوده خلازیر به صورت سرزده و فوق العاده از منطقه مزبور بازدید و در جریان ساخت وسازهای غیرقانونی و تخلفات و تعدی‌های این محدوده قرار گرفت.

وی پس از مشاهدات میدانی اظهار کرد: حسب گزارش شهرداری منطقه ۱۹ و فرماندهی یگان ویژه حفاظت شهرداری مبنی بر ساخت و سازهای غیر قانونی و ناایمن و ایجاد واحدهای مسکونی و تجاری متعدد در اراضی ملی به تعداد زیاد در منطقه خلازیر، سرزده در این محدوده حضور یافته و نسبت به ساخت وسازهایی که همه بدون مجوز و بدون رعایت الزامات قانونی ساخته شده بود بررسی و تحقیقات میدانی انجام شد.

ترکی گفت: حسب مشاهدات، اطمینان حاصل شد که عده‌ای سودجو و منفعت طلب که هیچ مالکیتی بر زمین‌ها ندارند، بدون کسب حتی مجوز اولیه به صورت گسترده در روزهای تعطیل و شبانه در حال ساخت و سازهای غیرقانونی در اراضی منطقه یادشده هستند و واحدهای تجاری و مسکونی در سطح وسیع می‌سازند.

معاون دادستان کل کشور افزود: پس از مشاهدات میدانی، بلافاصله برخورد قاطع و جدی در دستور کار دستگاه قضائی قرار گرفت و حسب دستور دادستان کل کشور مبنی بر احقاق حقوق عامه و برخورد با متصرفان، رفع تصرف از اراضی ملی به زودی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این راستا به صورت عاجل هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی و انتظامی انجام و دستورهای قضائی لازم نیز صادر شده است و به زودی شاهد تخریب همه این تصرفات غیرقانونی و اعاده به وضع سابق خواهیم بود.

ترکی تصریح کرد: دستگاه قضائی در احقاق حقوق عامه و صیانت از حق مردم با هیچ فردی مماشات نمی‌کند و به صورت قاطعانه نسبت به اجرای قانون اهتمام دارد.

وی تاکید کرد: جلوگیری فوری از ساخت و ساز ناایمن و غیرمجاز و رفع تجاوز از اراضی ملی محدوده خلازیر تهران ضروری است و حتماً اقدامات لازم انجام می‌شود.

معاون دادستان کل کشور گفت: مدیریت شهری و دستگاه‌های مسئول اجازه ندهند عده‌ای سودجو با ساخت و سازهای غیرقانونی گسترده و شبانه به حقوق عامه تجاوز کنند.

کدخبر: 838343 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟