بیانیه انجمن صنفی کارگری مخابرات منطقه گیلان درباره مشکلات بیمه ای کارکنان پیمانی

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، انجمن صنفی کارگری بخش خصوصی مخابرات منطقه گیلان درباره مشکلات بیمه ای کارکنان پیمانی مخابرات این استان بیانیه ای اعتراضی صادر کرده و خواستار حل مشکلات خود شدند.

در متن  این بیانیه آمده است:

«بسمه تعالی

بیانیه انجمن صنفی کارگری بخش خصوصی مخابرات منطقه گیلان

مورخ 08/08/1401

با سلام و احترام؛

به استحضار تمام همکاران عزیز در سطح استان می رساند، انجمن صنفی کارگری مخابرات منطقه گیلان در دو سال اخیر در انعکاس مشکلات بیمه کارگران از هیچگونه تلاشی دریغ نکرده و در تمام مکاتبات، جلسات، تریبون ها و نهادهای ذیصلاح مکرراً به این موضوع پرداخته است؛ اما تا این لحظه هیچ اقدام موثری از سوی هیچ نهادی در این خصوص انجام نشده و با اخلال در اعتبار بیمه همکاران، شرایط درمانی بیش از پیش رو به وخامت رفته است. شیوع و همه گیری آنفولانزا و سایر ویروس ها و بیماری های خاص از یک سو و هزینه های سرسام آور دارو و آزمایشگاهی از سوی دیگر، موجب زمین گیر شدن کارکنان و خانواده هایشان در مراکز درمانی شده است. شرم آور است که کارکنان شرکت مخابرات ایران بعنوان متولی اول ارتباط در کشور، به چنین منجلابی گرفتار شوند و خم به ابروی مدیران سازمان نیاید. آیا وزارت ارتباطات و سهامداران عمده در زمانیکه سودها را تقسیم می کنند، لحظه ای به سرگردانی پرسنل در چنین مواقعی فکر می کنند؟ قریب به دوسال امروز و فردا کردن مسئله بیمه موجب خشم تمام همکاران شده است. شرکت مخابرات حتی از پرداخت پول به شرکت های بیمه گر تکمیلی هم امتناع میکند. در صورتیکه هزینه بیمه تکمیلی مستقیماً از حقوق کارکنان کم شده و نپرداختن آن به بیمه گر هیچ توجیه منطقی و قانونی ندارد!

ضمن ابراز تاسف از وضعیت خجالت آور فعلی و بی تفاوتی مدیران مخابرات و تخلف آشکار سازمان تامین اجتماعی و درگیر کردن کارگران با وصول مطالبات خود، انجمن صنفی کارگری مخابرات منطقه گیلان بدلیل تماس ها و پیام های مکرر همکاران اعلام میدارد روز دوشنبه مورخ 09/08/1401 کلیه پرسنل شرکت شسکام و خدمات اول با مراجعه به محل کار خود، هرگونه فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده، تا اقدامات لازم توسط مسئولین انجام شود. در صورت برطرف نشدن مشکلات بیمه، تصمیمات بعدی متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد. بدیهی است در شرایط حساس کنونی کشور، بی تدبیری و ترک فعل مدیران سازمان ها مصداق بارز آب در آسیاب دشمن ریختن و همسویی عامدانه با سرویس های خرابکارانه می باشد و تبعات هرگونه نارضایتی عمومی در خدمات رسانی بر عهده آنان است. این انجمن به مدیران استانی شرکت مخابرات و علی الخصوص سرپرست منطقه گیلان صراحتاً توصیه می کند، دور از هرگونه سمپاشی و گزارشات خلاف واقع به نهادهای مربوطه، با حل مشکلات درمانی پرسنل به وظیفه ذاتی و قانونی خود عمل کنند و بیش از پیش به التهابات دامن نزنند. شایان ذکر است که شهروندان و مشترکین در جریان امور و مشکلات پرسنل مخابرات نیستند و اساساً دریافت خدمات و سرویس مطلوب حق مسلم آنان است؛ از اینرو از تمام همکاران خواهشمندیم هیچگونه درگیری لفظی و تنشی با مشترکین ایجاد نکرده و پاسخگویی را به مسئول مربوطه خود واگذار نمایید.

با آرزوی توفیق روز افزون

انجمن صنفی کارگری بخش خصوصی مخابرات منطقه گیلان»

کدخبر: 838156 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟