بارش برف در ارتفاعات شمال غرب ایران / کاهش محسوس دما در اغلب مناطق

به گزارش رکنا به نقل از از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت هواشناسی امروز توضیح داد: از بعد از ظهر امروز (جمعه ۲۹ مهر) در مناطقی از آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، گیلان، مازندران و گلستان بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید آغاز خواهد شد. از فردا(شنبه) شدت بارش ها افزایش می‌یابد و علاوه بر مناطق مذکور، بخش‌هایی از خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان را نیز شامل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه از روز یکشنبه در این مناطق فعالیت سامانه شدت کمتری خواهد داشت، عنوان کرد: دوشنبه در سواحل غربی دریای خزر، برخی مناطق از شمال غرب، بخش‌هایی از تهران، البرز، قزوین و شمال استان مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی برای روز سه‌شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، بخش‌هایی از خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شرق استان اردبیل و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، زنجان و سمنان بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد را پیش‌بینی کرد.

نقشینه از بارش برف در ارتفاعات شمال غربی کشور طی این مدت خبر داد و گفت: طی سه روز آینده در شمال شرق و بخش‌هایی از شمال غرب و غرب و فردا و پس فردا در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید می‌شود که می‌تواند گرد و خاک را به همراه داشته باشد.

وی افزود: از ظهر امروز تا روز یکشنبه با توجه به جریانات شمالی روی دریای خزر دمای هوا در این مناطق ۸ تا ۱۵ درجه کاسته و دریای خزر نیز مواج و متلاطم می‌شود. از این رو در این باره برای ارتفاع طول موج ۱.۵ تا ۲.۵ متر هشدار دریایی صادر و تردد شناورهای سبک و تفریحی منع شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه دمای هوا امروز و فردا در شمال غرب و فردا و پس فردا در شمال شرق پنج تا هشت درجه کاسته می‌شود، اعلام کرد: تهران نیز امروز غبارآلود خواهد بود و فردا بعد از ظهر وزش باد در تهران شدید می‌شود.

نقشینه از احتمال وقوع گرد و خاک در جنوب و جنوب غرب کشور خبر داد و اظهار کرد: همچنین فردا احتمال رگبار باران در تهران به ویژه برای مناطق شمالی وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی برای فردا شب و روز یکشنبه در برخی از ساعات بارش پراکنده را برای تهران پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دمای امروز ۲۷ و فردا ۲۶ درجه خواهد بود، همچنین کمینه دما به ۱۷ درجه می‌رسد.

کدخبر: 835009 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟