پرداخت افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان از اول شهریور محاسبه می شود

به گزارش رکنا، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در خصوص همسویی دولت و مجلس پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و اینکه آیا این تعامل ادامه دارد، گفت: در مسائل اساسی کشور یک نگاه واحد وجود دارد و نیروهای انقلابی و دلسوز مردم در پی تلاش برای گره‌گشایی از گرفتاری‌های مردم هستند.

وی ادامه داد: در نگاه کارشناسی، اختلاف نظر امری طبیعی است که تضارب آرا جمع‌بندی می‌شود. مجلس رأی بالایی به اعضای کابینه دولت سیزدهم داد و فقط وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دو بار موفق به کسب رأی نشد و بار سوم وزیر پیشنهادی رأی آورد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه رأی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی هفته گذشته به نصاب نرسید، اظهار داشت: رأی مجلس به آقای زاهدی وفا لب مرزی بود و او باید بیش از ۵۰ درصد آرای نمایندگان را کسب می‌کرد.

جزئیات مهم از افزایش حقوق کارمندان

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس درباره لایحه دو فوریت افزایش پلکانی حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری گفت: با صراحت می‌توان گفت در طول ۴۳ سال گذشته، کم‌سابقه است که دولتی در میانه راه بخواهد افزایش حقوق دهد و چنین لایحه‌ای را به مجلس ارائه کند؛ چون دولت‌ها معمولاً در نیمه راه با کسری حقوق مواجه می‌شدند و متمم حقوق می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه ما در این دولت به مرحله‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم افزایش حقوق داشته باشیم، افزود: هفته گذشته دو فوریت این لایحه در مجلس تصویب شد و امروز هم در صحن علنی مجلس تصویب کلیات آن در دستور کار است.

حسینی درباره اینکه آیا افزایش حقوق پس از تصویب اعمال می‌شود، تصریح کرد: افزایش حقوق هر زمان که لایحه تصویب شود و به تأیید شورای نگهبان برسد، محفوظ است و از اول شهریور ماه امسال محاسبه و اعمال می‌شود و کارکنان، بازنشستگان و قضات را در برمی‌گیرد؛ البته منوط به این است که نمایندگان سقف آن را تغییر ندهند.

وی ادامه داد: این افزایش حقوق پلکانی است و کسانی که حداقل دریافتی را دارند، دریافت بیشتری خواهند داشت.

کدخبر: 833558 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟