هزینه نجومی پیش دبستانی / 15 میلیون حداقل هزینه پیش دبستانی در مرکز تهران ! + فیلم
حجم ویدیو: 130.08M | مدت زمان ویدیو: 00:07:48

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، پای تورم و رکود اقتصادی ، هزینه تحصیل هم رسیده است. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان نوشت افزار تهران گفته بود که امسال نوشت افزار افزایش قیمت ۲۰ تا ۳۵ درصدی داشته است. 

همچنین عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران حداقل قیمت لباس فرم دخترانه در مقطع دبستان را ۳۵۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت لباس های سه تیکه با سارافون و جنس های خاص مثل جین به ۹۰۰ هزار تومان می رسد و لباس های پسرانه مقطع دبستان نیز از حدود ۳۰۰ هزار تومان شروع می شود و حداکثر قیمت آن حدود ۸۰۰ هزار تومان است. 

از طرفی هزینه سرویس مدرسه، حتی برای مسیرهای کوتاه هم چندین میلیون آب می خورد. همچنین ثبت نام در مدارس دولتی خاص و مدارس غیر دولتی، به 50 میلیون تومان نیز می رسد.

حال یک خانواده که دو فرزند محصل دارد و زن و مرد نیز هر دو کار می کنند، (با در نظر گرفتن پایه حقوق وزارت کار برای هر کدام، 5 میلیون و 600 هزار تومان)، چقدر پول برای خرج و مخارج زندگی خودشان باقی می ماند؟

در مراسم جشن غنچه ها در مدرسه صاحب الزمان (عج) منطقه 11 تهران که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، از والدین دانش آموزان پرسیدیم که هزینه ثبت نام مدرسه، لوازم التحریر ، سرویس مدرسه ، هزینه های جاری تحصیل فرزندانشان و... چقدر شد و خانواده ها چقدر از هزینه های خود گذشتند تا فرزندانشان در شرایطی مطلوب، درس بخوانند؟

کدخبر: 827523 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟