در شورای شهر تهران رقم خورد / حضور عضو شورا با سرم ! + عکس

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، اعضای شورای شهر تهران روز سه‌شنبه نودمین جلسه شورای شهر تهران را در دو نوبت صبح و عصر برگزار کردند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای این جلسه با تشکر از اعضای شورای شهر تهران بابت حضورشان در جلسه عصر، گفت: جا دارد از اعضاء به ویژه آقای اقراریان که سرم به دست به جلسه آمده تشکر کنم.

وی اضافه کرد: این اقدام اقراریان مرا به یاد جلسه مجلس بعد از حادثه انفجار هفتم تیر انداخت که عده‌ای از نمایندگان با برانکارد و سرم به مجلس آمدند تا جلسه از رسمیت نیفتد.

اقراریان با سرم

افزایش سهم شهرداری در بانک شهر 

 همچنین اعضای شورای شهر بررسی لایحه شهرداری تهران در خصوص مجوز مشارکت شهرداری تهران، در افزایش سرمایه بانک شهر را در دستور کار قرار دادند.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر این لایحه را توضیح داد و گفت: شهرداری های کلان شهرها موظف شدند که برای انتشار اوراق مشارکت از طریق بانک شهر، افزایش سرمایه در این بانک داشته باشند.

وی افزود: بر این اساس شهرداری تهران، ۳۱۱ میلیارد تومان افزایش سرمایه  در بانک شهر خواهد داد.

آخوندی اظهار داشت: شهرداری پیشنهاد داده بود که این مبلغ از ردیف های هزینه نشده تامین شود، اما کمیسیون پیشنهاد داد از سه ردیف مشخص این مبلغ را تامین کند.

 در نهایت اعضای شورای شهر با ۱۴ رأی، لایحه یادشده را تصویب کردند.

لزوم برگزاری انتخابات کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر

همچنین در این جلسه نرجس سلیمانی عضو شورای شهر تهران خواستار برگزاری انتخابات ترکیب کمیسیون‌ها در سال دوم شورا شد.

وی‌گفت: سه هفته از انتخابات هیات رئیسه شورای شهر گذشته است، اما هنوز ترکیب کمیسیون‌های تخصصی شورا برای سال آینده مشخص نشده است.

سلیمانی ادامه داد: همانطور که ما برای تمدید پنج دقیقه وقت جلسه شورا رأی‌گیری می‌کنیم باید در مورد ترکیب کمیسیون‌ها نیز رأی‌گیری شود.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز  یادآور شد: فرم‌ها در بین کمیسیون‌ها توزیع شده است تا اعضاء تمایل خود را برای حضور در کمیسیون خودشان یا کمیسیون دیگر اعلام کنند.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه بررسی طرح پیشنهاد آئین نامه اجرایی ماده یک قانون اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها به شورایعالی استانها را بررسی و با با اکثریت آرا تصویب کردند.

کدخبر: 823045 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟