شرکت های صندوق ذخیره فرهنگیان 6 ماه آینده بورسی می شوند / 65 درصد از سرمایه های کل صندوق در حوزه پتروشیمی است + فیلم
حجم ویدیو: 50.85M | مدت زمان ویدیو: 00:02:39

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،  حمیدرضا نجف پور ، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در گفت و گو با رکنا در پاسخ به اینکه شرکت های زیر مجموعه صندوق، به چه شکلی ساماندهی خواهند شد، گفت: این شرکت ها در قالب چهار هلدینگ فعالیت می کنند. این شرکت ها، با رویکرد ارتقا پورتفوی و بازدهی و همچنین مولفه های دیگری که رویکرد خدماتی در تعامل با وزارت آموزش و پرورش و معلمان دارد فعالیت های خوبی دارند. 

وی در ادامه افزود: برای این کار، مهندسی مالی و مهندسی سرمایه گذاری انجام شده است و برای مثال روشن شده است که در حوزه پتروشیمی ها؛ چه میزان از سرمایه های ما ورود کند بهتر است. 

او در ادامه با تاکید بر اینکه اصلاحات استراتژیک در مسیر فعالیت ها انجام خواهد شد، گفت: حتما از حوزه محصولات پتروشیمی متانولی و تک محصولی به حوزه محصولات راهبردی چندوجهی تغییر رویکرد خواهیم داشت.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: در حال حاضر، 65 درصد از سرمایه های کل صندوق در حوزه پتروشیمی است. طبق مهندسی مالی که انجام شده است، در نظر گرفته شده که در کدام حوزه ها ریسک سرمایه گذاری کمتر و بازدهی ها بیشتر است؛ لذا باید در یک رژیم مالی این ها را هم مهندسی مالی شوند تا پورتفوی مالی به گونه ای تنظیم شود که در نهایت به سود خوبی هم منتهی شود.

وی در پایان قول داد که شرکت های صندوق ذخیره فرهنگیان 6 ماه آینده بورسی خواهند شد.

کدخبر: 817164 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟