سردار سلامی: می خواهند بگویند صلح، آرامش، اقتصاد و رفاه، محصول اندیشه و تفکر غربی است + فیلم
حجم ویدیو: 86.26M | مدت زمان ویدیو: 00:05:39

به گزارش رکنا، سردار حسین سلامی ، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دومین روز از اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش گفت: ارزش علم در مکتب الهی اسلام والاست. همانگونه که امام فرمودند معلمی شغل انبیای الهی است اما نکته دیگری که مهم است و ما از دوران کودکی و در مسیر رشد و تکامل تدریجی خود آن را در محور دیده ایم این است که معلمان ما شخصیت هایی وارسته، اسوه در فضائل اخلاقی و انسان های شایسته ای برای ساخت زیربنای فکری، علمی و…هستند.

فرمانده کل سپاه اظهار کرد: هرانسان یک جهان و یک عالم است. ظرفیت های بالقوه اندیشیدن، ایمان داشتن، ساختن و همه این دنیاهای بزرگ که در ذهن ها و قلبهاست، سرزمین های قابل رشدی برای شماست.

او افزود: در تربیت پذیرترین شرایط زندگی همانگونه که در کلام رهبر انقلاب هم بود، ذهن ها آماده پذیرش اندیشه های ناب و خالص و قلب هایی که هنوز بر فطرت الهی انسان پاک استوارند هستند. فطرت های دست نخورده، پاک، سرشتهای تربیت پذیر و شخصیت های شکل پذیر، ۱۲ سال دوران آموزش را در آموزش و پرورش طی می کنند. هرآنچه در این دوران به عنوان کرامت، جریان آزاداندیشی، باور به ارزش های دینی، محبت و مهربانی، فرهنگ طرز تلقی و رفتار در محیط روابط اجتماعی و نگرش ها به عالم و... همه در این دوران شکل می گیرد‌ و این دوره، دوره پرورش روح و جسم باهم است.

او اضافه کرد: زیربنای هر تمدنی ساخت انسان های اندیشمند است. اگر از عصر طلایی اسلام در قرون ۵ و ۶ هجری یاد می کنیم به برکت وجود انسان های دانشمند، عالم، فرهیخته، پارسا و پرهیزکار است. اگر می خواهید تمدن بسازید انسان ها را بسازید. آن وقت است که مظاهر تمدن، مثل علم، هنر معماری، اندیشه، فرهنگ و... را می سازید. تمام واقعیت های محیط بیرون پژواک فعل و انفعالاتی در ذهن انسان است. پس پایه های اندیشه را محکم کنید.

فرمانده کل سپاه اظهار کرد: شما امروز در میدان جنگ و در قلب جهادی بزرگ هستید. قلم و زبان از جهاد مهم تر است. امروز زبان و قلم سلاحی است که ما را از قلب نبردی نیرومند می تواند با موفقیت خارج کند‌. دشمن همه ابزارها را علیه ما اعمال کرده است و تمام زوایای متنوع نبرد را به روی ما گشوده است.

سردار سلامی از تحریم‌های اقتصادی به عنوان ابزار ویرانگر و سلاح تسلیم کردن ملت‌ها یاد کرد و گفت: راهی برای غلبه دشمن وجود ندارد، اما خطرناک ترین راهبرد دشمن و ویرانگرترین راه تخریبی که انتخاب کرده، حمله به قلب‌ها و ذهن هاست.

خاطرنشان کرد: می خواهند بگویند صلح و آرامش و اقتصاد و رفاه، محصول اندیشه و تفکر غربی است. غربی سازی که معادل پدیده جهانی سازی است،  محصول تهاجم فرهنگی غرب بر جوانان اسلام است تا جوانان ما شبیه آنها لباس بپوشند و معصومیت جوانان اسلام توسط مظاهر شیطانی غرب به یغما برود و قلب دانش آموزان جوان از تکیه بر ارزش های خدایی تهی شود و مظاهر استبداد را فرشته نجات ملت تلقی کنند و این تهاجم غرب است و شما در قلب این میدان ایستاده اید و یک جنگ واقعی است.

سردار سلامی ضمن تاکید بر اینکه باید در این جنگ تعیین موقعیت کنیم، گفت: باید ببینیم در این دستگاه مختصات چگونه است. باید موقعیت تعیین کنید. تفکرات شما تیری به قلب دشمن است. فرهنگ امتداد تاریخ است و اگر جوان تاریخ واقعی را نداند نمی تواند حامل ارزش های فرهنگی ماندگار گذشتگان باشد. تاریخ را به او درست بیاموزید.

او افزود: دانش آموز باید جغرافیای سیاسی جهان را بشناسد و استراتژی سیاسی را بشناسد تا بتواند حرکت دشمنان را تشخیص بدهد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اهمیت علوم اجتماعی و آشنایی با فرهنگ ها اظهار کرد: بچه ها در علم اجتماعی باید فرهنگ ها را بشناسند و عمیقا با فرهنگ ما آشنا شوند. در تاریخ باید دستاورد چهاردهه انقلاب را به او یادآوری کنیم. اورا در بربر توفان غرب استوار کنید. ستون های خیمه عظیم انقلاب بچه ها هستند. می توانید نگرش آن ها را بسازید و آن ها را تبدیل به انسان هایی با آرزوهای وسیع بسازید. دانش آموزان باید به محیط های آموزشی ما با علاقه بیاید و با اکراه به خانه برود.

وی افزود: در ارتباط معلم و دانش آموز باید زیباترین عواطف و جاذبه شکل بگیرد. حتما آموزگاران ما مطالعه مستمر و احاطه های علمی مستمر دارند و مدام نو می شوند. دانش همواره در حال نو شدن است و جوانان را به روز کنید. ما هیچ چیزی از عالم کم نداریم. در بین کشورهای پیشرفته ما رو به پیشرفت هستیم رهبری این چنین طراحی کرده و ما بیرق دار صلح و آرامش در جهان باشیم. باید این را در آموزش و پرورش بنا کنیم هیچ چیزی بدون اراده انسان ساخته نمی شود‌ انسان های محکم بسازید. اردوهای عملی بسیار مهم است. به عنوان سپاه آمادگی داریم همه ظرفیت ها را در اختیار قرار بدهیم. این ها فرزندان ما هستند. هرچه داریم متعلق به ملت است. ملک شخصی ما نیست.

سلامی روش های آموزشی در جهان امروز را متنوع دانست و اطهار کرد:  در روش های سنتی معلم تمام زحمت آموزش را خودش برعهده می گرفت، اما شاید بهترین روش این باشد که دانش آموز را در چالش قرار بدهیم تا با مسائل کشتی بگیرد. آموزش جدید پژوهش محور مهم است البته در دوره آموزش و پرورش ترکیب اینها جواب می دهد. فقط سواد پیدا کردن کافی نیست. قدرت حل مسئله مهم است. گاهی در برخی کشورها آموزش معکوس است و درس را در خانه می خوانند و مسائل را در مدرسه حل می کنند.

فرمانده کل سپاه یادآوری کرد: ما نیازمند جهادی قوی برای حفظ جوانان هستیم. هم سلامت جسمانی هم روحانی. این امانات در اختیار شماست. بسیج در توسعه این تفکر راه گشاست. ما در این عرصه در خدمت شما هستیم، چه در اردوها چه در میدان های جاذب عملی، چه برای اردوهای راهیان نور و اردوهای بازدید از پیشرفت های کشور.

کدخبر: 817075 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟