افرادی که 5 رفیق دارند خوشحال‌ترند / تنهایی به اندازه کشیدن 15نخ سیگار در روز، مرگبار است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بر اساس تحقیقات یک تیم روانشناسی و جامعه شناسی، چگونه دوستی ها می توانند بر ازدواج، شغل و حتی سلامت شما تأثیر بگذارند حتی دوستی عمیق با همسرتان رضایت زناشویی را افزایش می دهد.

70 درصد رضایت زناشویی به دلیل دوستی است

اگر می خواهید یک ازدواج شاد داشته باشید، ابتدا ایجاد یک دوستی محکم بسیار مهم است. مطالعات نشان داده‌اند که دوستی با همسرتان رابطه‌تان را به سطح بالاتری می بیرد و حتی  ممکن است مهم‌تر از صمیمیت فیزیکی باشد. کارشناسان می گویند، 70 درصد از رضایت زناشویی یک زوج به دلیل دوستی آنهاست. کسانی که همسر خود را بهترین دوست خود می دانند، از ازدواج یا زندگی مشترک تقریباً دو برابر بیشتر از کسانی که این حس را ندارند  از زندگی رضایت دریافت می کنند.

ارتباط موثر دوستی با رئیس و رضایت از کار

دوستی با رئیستان کار را لذت بخش تر می کند.کسانی که مدیر خود را به عنوان یک "دوست صمیمی" می بینند، 2.5 برابر بیشتر از شغل خود لذت می برند و اما دوستی با همکاران این توانایی را دارد که دیدگاه شما را نسبت به زندگی تغییر دهد.

افزایش عمر با دوستی های بیشتر

"آیا شما سه دوست در محل کار دارید؟" اگر سه رفیق در محل کار دارید  96 درصد بیشتر احتمال دارد که از کار و ادامه کار در محل کارتان احساس خوشبختی کنید.تعداد دوست بیشتر باعث افزایش عمر شما هم می شود. تنهایی می تواند مانند کشیدن 15 نخ سیگار در روز مرگبار باشد.

 

کدخبر: 815029 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟