حذف رشته موسیقی از هنرستان های دخترانه شیراز ! + توضیح آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، والدین 61 دختر هنرستان موسیقی شیراز مدعی هستند در حالی آموزش و پرورش ادعا می کند که به خاطر کمبود بودجه رشته موسیقی را حذف کرده است که ثبت نام و آزمون برای پسران این رشته انجام گرفته است. در این خصوص فرشید قاسمی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شیراز به رکنا گفت: امروز گفت‌وگویی با خانواده‌ها داشتم و به آن‌ها اطمینان دادم که این رشته برای دختران حذف نشده است.

وی گفت: برخی از رشته ها باید سالانه مجوزش را از وزارتخانه بگیریم، مثل سازهای ایرانی و سازهای جهانی‌. ۲۳ خرداد ماه از وزارتخانه درخواست مجوز کردیم؛ اما طی نامه نگاری های اداری هنوز جوابی به دست ما نرسیده است. 

قاسمی در ادامه گفت: موضوع نداشتن بودجه منتفی است و در آموزش و پرورش بودجه نداشتن معنا ندارد؛ چراکه حق دانش آموزان است که در رشته مورد علاقه شان تحصیل کنند.

وی گفت: امسال دستور داده شد تا برون سپاری، صرفا منوط شود به جاهایی که آموزش در آن انجام می شود. لذا صرفا در نظر گرفته شد که فقط فضاهایی که کیفیت آموزشی مناسبی دارند در مرحله برون سپاری به کمک آموزش و پرورش بیایند. با این وجود رشته موسیقی شامل برون سپاری نمی شود و این موضوع که در رسانه ها مطرح شده صحیح نیست. 

او در ادامه گفت: طی ۱۰ روز آینده دانش آموزان می توانند در این رشته آزمون بدهند و دستورالعمل از سمت آموزش و پرورش طی این روزها ارسال خواهد شد. 

همچنین محمد مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با رکنا اطمینان داد که دستور العملی برای هنرستان های فنی و حرفه ای مبنی بر حذف رشته موسیقی ارسال نشده است.

کدخبر: 814963 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟