کاهش ۴۶ درصدی تعداد دستفروشان تهران

به گزارش رکنا، فتاحیان در هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران و در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران، گفت: روزی که شرکت شهربان تاسیس شد سرمایه اولیه بسیار کمی برای آن در نظر گرفتند. لذا با کمک آقای فروزنده معاون شهردار تهران توانستیم امسال زیان انباشته این شرکت را به حدود هشت میلیارد تومان برسانیم که این به این معناست که ۲۵۰۰ درصد عدد زیان انباشته نسبت به سنوات گذشته کاهش یافته است. امیدواریم تا پایان سال زیان انباشته شرکت را به صفر برسانیم و از سوی دیگر مشکلی که در سرمایه اولیه برای شرکت وجود داشت حل و فصل کنیم.

وی افزود: تعداد دستفروشان در سطح شهر تهران حدود ۳۱ هزار نفر بود که خوشبختانه بدون درگیری و تقابل جدی با این افراد و از طریق اقدامات موثر تعداد آنها به ۵۸۰۰ نفر رسیده است که از میان این۵۸۰۰ نفر دستفروشانی وجود دارند که معاش روزانه آنها مرتبط با این کار است و امیدواریم با کمک شورا بتوانیم این رقم را کاهش دهیم. البته قطعا تعداد آنها به صفر نخواهد رسید ولی در این حوزه علی رغم وجود تورم، شاهد کاهش ۴۶ درصدی بوده ایم. در حقیقت نه تنها افزایش در این حوزه نداشتیم بلکه شاهد کاهش هم بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان در جمع خبرنگاران نیز در خصوص موضوع حسابرسی این شرکت گفت: این گزارش حسابرسی در نهایت با ۱۷ رأی از سوی اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید. در شرکت در فرآیند جذب نیرو که از طریق پیمانکار انجام می شود دقت لازم انجام می شود. این نیروها بچه‌های متدین، تحصیل‌کرده و با خانواده‌ای هستند.

وی با اشاره به کارآمدی این نیروها در بخش های مختلف افزود: همکاران ما در حوزه های مختلف از جمله برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز، دستفروشی و سایر ماموریت های شرکت حضور موثر و فعالی دارند. به شکلی که در سیل امامزاده داوود ظرف هفته های گذشته نیز اقدامات موثری را انجام داده‌اند.

فتاحیان با اشاره به فرآیند جذب و نظارت بر نیروهای شهربان و حریم بان تاکید کرد: موضوع نظارت به صورت مستمر دنبال می شود و بی تردید تاکید ما حفظ کرامت و عزت در برخورد با افراد است. در گذشته تعداد دستفروشان بین ۲۰ تا ۳۱ هزار نفر بود که در حال حاضر این افراد به حدود ۵۸۰۰ نفر رسیده اند و دستفروشان امروز می توانند از طریق سامانه، مشخصات خود را ثبت کنند. در این دوره از مدیریت شهری تلاش شده است که روزنه های تخلفات در مجموعه شهربان مسدود شود. یکی از مسیرهای تخلف حقوق های دریافتی مجموعه شهربان بود که به هیچ عنوان قابل دفاع نبود. به شکلی که در گذشته حقوق دریافتی آنان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود؛ اما با توجه شهردار تهران و تلاش مجموعه در حال حاضر به حدود ۱۳ الی ۱۴ میلیون تومان رسیده است.

وی ادامه داد: نظارت جدی و برخورد با متخلفین در دستور کار قرار گرفته است و در همین ارتباط کمیته انضباطی در مجموعه شهربان و حریم بان تشکیل شده و حتی ظرف روزهای گذشته دو سه مورد برخورد انضباطی را شاهد بوده ایم.

 

کدخبر: 812731 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟