اولین مرغ کنتاکی ایران کجاست ؟! + قدیمی ترین عکس و فیلم جدید با طعم خاطره ساز !
حجم ویدیو: 89.94M | مدت زمان ویدیو: 00:05:25

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، حتما داستان باز شدن پای مرغ سوخاری در ایران، برایتان جالب خواهد بود؛ اینکه اولین بار در کجا و چه سالی طبخ شد و چه شد که الان، خیلی ها را معتاد خودش کرده است!

ماجرا به سال 1352 بر می گردد. زمانی که حاج محسن هراتی، اولین و قدیمی ترین مرغ سوخاری تهران را با نام  کنتاکی درست در جایی که تردد مردم خیلی زیاد بود افتتاح کرد؛ خیابان طالقانی، -یا تخت جمشید آن روزها- دقیقا دیوار به دیوار سینما عصر جدید . با صندلی های زرد و میزهای قرمز رنگ که هنوز که هنوز است همان شکل سابقش را حفظ کرده و بسیاری از مشتریان قدیمی و وفادارش همچنان برای تجدید خاطره و البته لذت چشیدن طعم همان مرغ سوخاری 50 سال پیش، به آن سر می زنند.

اولین عکس از تی اف سی در ایران

غلامرضا خوبان، که یکی از مدیران قدیمی TFC یا همان تهران مرغ سوخاری است، از سال 1358 به تهران آمده و کارش را در اولین شعبه تی اف سی شروع کرده است. او می گوید که هنوز هم مشتری های قدیمی به این رستوران سر می زنند و او آن ها را به خوبی به خاطر می آورد. حتی کسانی که بچه بودند و الان برای خودشان کسی شده اند.

یکی دیگر از مدیران تهران مرغ سوخاری که در دومین شعبه این رستوران که در خیابان ولیعصر، رو به روی سینما آفریقا واقع شده است فعالیت می کند، می گوید که دکوراسیون این رستوران هیچ تغییری با 50 سال پیش خودش نکرده و همچنان به همان شکل مانده است.

همچنین یکی از سرآشپزهای این رستوران می گوید که راز حفظ مشتری هایشان، تغییر نکردن طعم مرغ سوخاری ها است که البته دستور پخت خاص خودش را هم دارد. 

کدخبر: 812078 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟