بازار خلازیر کانکسی شد / شهرداری 510 اتاق فلزی به دستفروشان خلازیر اجاره داد
حجم ویدیو: 25.99M | مدت زمان ویدیو: 00:02:46

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، اینجا جایی است که شیر مرغ و جان آدمیزاد در آن پیدا می شود. از نوار کاست قدیمی و لنگه کفش گرفته تا گوشی و ساعت و.... خلازیر از امروز به طور رسمی شکل دیگری به خود گرفت. اینجا دیگر مثل گذشته بی در و پیکر نیست. هم نگهبان دارد و هم غرفه بندی شده است. با این وجود غرفه ها، در ندارند!

مهدی هدایت ، شهردار منطقه 19 در گفت و گو با رکنا گفت که فروشندگان اجناس دست دوم در خلازیر، در فاز اول، در حدود 510 غرفه ساماندهی شدند و به زودی این تعداد به حدود هزار واحد غرفه نیز می رسد. او همچنین گفت که این محل موقت است و در آینده در یک محل ثابت، فروشندگان ساماندهی می شوند.

خرج بساط کردن در خلازیر؛ از 30 هزار تومانِ قدیم ها، تا یک میلیون و 500 این روزها

اجاره هر یک از این غرفه ها هم ماهیانه یک میلیون و پانصد هزار تومان است. فروشندگان می گویند قبلا که حرفی از ساماندهی نبود، چیزی حدود 20 یا 30 هزار تومان برای جای بساطشان پول می دادند. این کرایه بالا، باعث شد برخی فروشندگان اعتراضشان را به گوش مهدی پیرهادی ، عضو شورای شهر تهران برسانند و او در جمع خبرنگاران قول داد که این اجاره به ماهیانه 850 هزار تومان کاهش یابد. همچنین مبلغ 150 هزار تومان بابت نگهبانی و نگهداری مجموعه پرداخت شود.

جنس دزدی در خلازیر هست یا نه؟

از سویی دیگر، به نظر می رسید، فروش جنس سرقتی در خلازیر -که همیشه جای سوال بود- نیز ساماندهی شده است. فروشندگان، این را نه رد و نه تایید می کردند.

سرهنگ احمد نقی، در گفت  گو با رکنا گفت که اجناس دزدی در اینجا دیگر وجود نخواهد داشت و فقط جنس دست دوم در خلازیر خرید و فروش می شود.

کدخبر: 795856 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟