آغاز علامت گذاری ساختمان های ناایمن تهران / ساختمان های ناایمن باید شش ماهه ایمن شوند + فیلم
حجم ویدیو: 47.08M | مدت زمان ویدیو: 00:03:06

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، ناصر امانی ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه حادثه متروپل انگیزه ای برای همه کلان شهرها شد تا به سراغ رسیدگی به ساختمان های پر خطر بروند، گفت: «این موضوع طی سال های گذشته، بعد از حادثه پلاسکو و کلینیک سینا  مطرح شده بود؛ اما به نظر می رسد این بار و با حادثه متروپل، عزم جدی تری در مسئولین به وجود آمده است. حداقلی ترین کار این است که این ساختمان ها شناسایی و لیست آن ها منتشر شوند. مردم باید در جریان قرار بگیرند و این حداقل حق شهروندان است.»

این نماینده شورای شهر تهران با اشاره به اینکه حتی در جاده هم تابلوهای هشدار دهنده دیده می شود، گفت: «مردم حق حیات دارند و وقتی صدها نفر وارد یک ساختمان ناایمن می شوند، ممکن است فاجعه ای رخ دهد. چه اشکالی دارد از قبل، تابلویی نصب کنیم و بگوییم این ساختمان خطرناک است؟»

ناصر امانی در ادامه افزود: «این کار دو ویژگی خوب دارد. نخست اینکه مردم با آگاهی تصمیم می گیرند که کجا حضور داشته باشند و دوم اینکه مالک ساختمان موظف می شود نسبت به ایمن سازی آن اقدام کند.»

امانی با اشاره به اینکه چرا باید مالک فقط منفعت ببرد و جان مردم برایشان بی ارزش باشد؟ گفت: «امیدواریم لیست ساختمان های ناایمن که رسما از شهرداری تهران درخواست کردیم منتشر کند به زودی به دست مردم برسد. با این وجود، لیستی که چند وقت پیش در فضای مجازی منتشر شد تماما اشتباه نیست؛ بلکه باید به روزرسانی شود.»

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه از شروع به کار برخی از مناطق برای علامت گذاری این ساختمان های ناایمن با تابلو سخن گفت و افزود: «در یک کمیسیون، هر هفته سه جلسه برگزار می شود که در آن، نماینده ای از سازمان آتشنشانی، شهرداری منطقه، دادستانی تهران و نیروی انتظامی حضور دارند و از مالک ساختمان دعوت می شود که بر اساس ارزیابی سازمان آتشنشانی در خصوص ایمن سازی آن ساختمان اقدام کند. بازه زمانی که برای این ساختمان ها تعیین می شود حداکثر 6 ماه است و در این مدت، موظف می شوند که برای ایمن سازی اقدام کنند.» 

کدخبر: 789311 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟