۲۰ زن از خانواده جانباختگان متروپل زیر نظر بهزیستی قرار گرفتند/ فقط در چهار خانواده ۱۰ کودک یتیم شده اند

به گزارش خبرنگار رکنا، طبق بررسی های صورت گرفته فقط در یک جزیره مینو بیش از ۱۲ فوتی اعلام شده است که همه آنها نیز کارگر بوده و طبق بررسی های میدانی فقط در چهار خانواده بیش از ۱۰ بچه یتیم باقی مانده است که اگر فکر به حال آن ها و زنان سرپرست خانوار نشود مشکلات و آسیب های زیادی را در آینده خواهیم دید.

حدود ۲۰ زن سرپرست خانوار بعد از حادثه متروپل شناسایی شد

حجت الاسلام محمدتقی وکیل پور مشاور رئیس سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که که حادثه متروپل باعث آسیب هایی به خانواده کارگران شده است حال بهزیستی چه برنامه ای برای این زنان و فرزندانشان دارد گفت: تا کنون حدود 20 زن را ما شناسایی کرده ایم . گام اول ما با همکاری فرمانداری و مسئول امور زنان وزارت کشور صورت گرفت و تمام لیست افراد به سرعت جمع آوری شد. 

بهزیستی و کمیته امداد در کنار زنان بی سرپرست مانده متروپل

او ادامه داد: دسته بندی هایی نیز بعد از این حادثه صورت گرفت که تا هر فرد تکلیفش مشخص باشد. برای مثال اگر فردی معلوم شده است زیر نظر بهزیستی رفته و هم چنین اگر زنی همسرش را از دست داده است آن را زیر مجموعه کمیته امداد و بهزیستی کرده ایم.

محمدتقی وکیل پور اذعان کرد: ما در این حادثه سعی کردیم با سرعت عمل زیاد دست بکار شویم کمااینکه بجای اینکه صبر کنیم تا افراد خود به ما مراجعه کنند ابتدا ما لیست های خود را برای آنها بردیم تا فرایند کارها به سرعت انجام شود. 

مشاور رئیس سازمان بهزیستی با بیان برنامه بلند مدتی را نیز ما آماده کرده ایم تشریح کرد: کنار بازدیدها، بسته های معیشتی ما در پی واریز پول برای این عزیزان هستیم کمااینکه کارهای روانشناسی و حضور مداوم نیز در برنامه های ما وجود دارد.

تقی پور افزود: بچه های ما از حاشیه متروپل گرفته تا سایر نقاط استان خدمات روانشناسی را ارائه می دهند و یکی از کارهای جدی ما تا کنون این بوده است که اگر این خانواده ها مشکل جدی داشته اند آن را به سرعت مرتفع کنیم برای مثال خانواده ای کولر نداشتند و به همین دلیل امکان عزاداری برای آنها وجود نداشت که 24 میلیون تومان پرداخت کردیم و یک کولر گازی برای این خانواده خریداری کردیم.

مردم برای کمک به بهزیستی خوزستان پای کار بیایند

حجت الاسلام والمسلین تقی پور در پایان با تاکید بر این مسئله که ما حتی در برگزاری مراسم ختم نیز کمک هایی را انجام دادیم تصریح کرد: مردم عزیز نیز می توانند کمک های خود را از وسایل معیشتی گرفته تا کولر، عروسک و...  به بهزیستی استان خوزستان اهدا کنند تا به صورت مستقیم ما بتوانیم این وسایل را به دست این عزیزان برسانیم. همچنین می توانند کمک های نقدی خود را از طریق روشهای مختلف که در پوسترهای آماده شده آمده است انجام دهند.

خیرین به یاری بازماندگان متروپل آمده اند

سردار مکی یازع از فعالین جهادی خوزستان نیز در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که بهزیستی قرار است کمک هایی به خانواده های از دست رفتگان در حادثه متروپل انجام دهد حال شما چه نیز آیا برنامه ای در این زمینه دارید گفت: ضمن تسلیت به مردم آبادان و ایران که دوباره یک حادثه تلخ، روزهای همه ما را سیاه کرد. ما با توجه به اینکه چند دهه است در مناطق محروم فعالیت سازندگی و فرهنگی داریم در این زمینه نیز دست بکار شدیم و  بسته های معیشتی برای این خانواده ها ارسال کرده ایم. البته برنامه های بیشتری نیز برای آن ها داریم که خیرین ما در سراسر کشور از همین ابتدا پای کار آمده اند تا نگذاریم سختی بیشتری را این خانواده ها تحمل کنند.

۸۰ درصد خانواده های جانباختگان حادثه متروپل مشکل مالی دارند

مکی یازع ادامه داد: بیشتر این از دست رفتگان در حادثه تلخ متروپل کارگر بوده اند بنابراین حدود 80 درصد این خانواده ها از نظر مالی مشکلات زیادی دارند و حدود 50 درصد آنها نیز مستاجر هستند که اگر کمکی به آنها صورت نگیرد در اجاره بهای مسکن خود نیز می مانند. 

WhatsApp Image 2022-05-31 at 10.42.22 PM

این فعال جهادی تاکید کرد: در کنار حمایت های دولتی حتما باید حمایت های مردمی نیز صورت بگیرد تا این عزیزان سختی زیادی را تحمل نکنند البته از آنجایی که این خانواده ها نیز در عشیره هستند طبیعا بزرگان آن ها اجازه نخواهند داد که سختی زیادی بکشند. اما باز اگر مردم صلاح دانستند که کمکی کنند می توانند از طریق ما این کار را انجام دهند و با تماس به شماره 09165285732 نحوه ارتباط با این خانواده ها و کمک به آن ها را بگیرند.

کدخبر: 787016 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه دبیر گروه : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟