برنامه های ویژه بزرگداشت میلادحضرت معصومه(س)/ مشاور وزیر: آموزش و پرورش تخصصی‌ترین نهاد در حوزه دختران

به گزارش رکنا به نقل از وزارت آموزش و پرورش ، زهرا پناهی روا اظهار کرد: توجه ویژه به الگوهای بزرگ و شاخص جهان اسلام از جمله حضرت معصومه (س) برای دختران از تأکیداتی است که مقام معظم رهبری همواره به آن اشاره دارند.

وی افزود: چه گزینه‌ای بهتر، والاتر و الهام‌بخش‌تر از ساحت مقدس حضرت معصومه (س) برای دختران امروز داریم که این امر خطیر و ارزشمند هم راستا با سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان گفت: جامعه مخاطبان ما قریب هفت میلیون نفر دانش آموز و بیش از ۴۵ هزار دانشجو معلم دختر را تشکیل می‌دهد؛ بنابراین وزارت آموزش‌وپرورش به‌عنوان فراگیرترین، تخصصی‌ترین نهاد در حوزه دختران است.

وی از انتصاب آموزش‌وپرورش استان قم، با عنوان رئیس ستاد دبیرخانه دائمی برنامه‌ریزی و بزرگداشت حضرت معصومه (س) از سوی وزیر آموزش‌وپرورش، خبر داد و افزود: هدف این حوزه صرفاً بزرگداشت روز دختر نیست؛ بلکه اجرای یک فرایند مستمر، مداوم و همیشگی است.

رئیس ستاد برنامه‌ریزی و بزرگداشت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر تصریح کرد: ما به دنبال یک جریان‌سازی فرهنگی و یک برنامه مؤثر با استفاده از دیدگاه و رهنمودهای  صاحب‌نظران و متولیان فرهنگی جامعه هستیم که در نهایت منجر به مقابله با تهاجم دشمنان فرهنگی این مرزوبوم، هم‌افزایی دستگاه‌های دغدغه‌مند و مؤثر بر هویت‌بخشی دختران، خواهد شد.

وی ادامه داد: در رویکرد جدیدی به دنبال ترویج سیره و شخصیت حضرت معصومه (س)، ارتقای معنویت و فضیلت در جامعه دختران هستیم. ایران قوی، ایرانی است که دختران آن مروجان عفت، غیرت و دانش هستند که ان‌شاءالله با مجموعه برنامه‌های طراحی شده بتوانیم گامی مؤثر در به ثمر رسیدن این مهم برداریم.

پناهی روا خاطرنشان کرد: باتوجه‌به قداست این حرکت، در روز ۱۱ خردادماه سال جاری، مصادف با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، اولین اجلاس ملی دختران ایران قوی در آستان حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

وی افزود: باتوجه‌به تأکید وزیر بر نقش مؤثر  و سازنده زنان و دختران در توسعه متعالی جامعه و خانواده، برنامه‌های متنوعی را با ایجاد ستاد دائمی برنامه‌ریزی بزرگداشت حضرت فاطمه معصومه (س) در حوزه زنان وزارت آموزش‌وپرورش و دبیرخانه  دائمی اجرائی مستقر در اداره کل آموزش‌وپرورش قم، تدارک‌دیده‌شده است.

مشاور وزیر در امور زنان اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و  نوجوانان، ان‌شاءالله در تولید محصولاتی با خروجی جشنواره و برنامه‌های متنوع و جذاب، یاریگر ما هستند که امیدواریم مراکز دیگر کانون نیز در همین روز مجریان شایسته و نامداری برای این همایش ملی باشند. دختران استثنایی که همان فرزندان معنوی و دختران ایمانی ما هستند نیز شامل برنامه‌های ویژه که طراحی کرده‌ایم خواهند شد.

وی اضافه کرد: تشکل های دانش آموزی دختران اعم از فرزانگان، بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان پیشران فعالیت‌های روز دختر خواهند بود. مدارس ایرانی خارج از کشور نیز به‌عنوان یکی از ارکان دیپلماسی فرهنگی و آموزشی هستند که امیدواریم در این روز دوستان ما همت کنند تا شاهد اقداماتی برجسته در این زمینه باشیم.

کدخبر: 786716 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟