در کشورهای خارجی هم با لباس لب دریا یا مهمانی وارد دانشگاه‌ها نمی‌شوند !

به گزارش رکنا، دکتر محمدعلی زلفی‌گل ، وزیر علوم در آیین بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی که امروز در دانشگاه الزهرا برگزار شد، در سخنانی نقش و جایگاه روابط عمومی در سازمان‌ها را کلیدی توصیف کرد و گفت: روابط عمومی‌ها اگرچه راویان نتیجه اقدامات واحدها و  سازمان‌های خود هستند و به این اقدامات مسلط می‌باشند اما به خوبی می‌داند چگونه با سایر شهروندان در ابعاد  ملی و فراملی ارتباط بگیرند. و اینکه ما بتوانیم پلی بین خود و شهروندان دیگر ایجاد کنیم نیازمند اراده و انگیزه و دانش است که نیروهای روابط عمومی از آن بهره‌مند هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: اینکه نیروهای روابط عمومی بتوانند به قلب و ذهن هر شهروندی پل بزنند، نیازمند صداقت خالصانه در رفتار عمل است. که این نیروها از آن برخوردار می‌باشند. به همین جهت تمایل به تعامل، گفت و گو و ارتباط در بین نیروهای روابط عمومی بسیار مهم است.

وزیر علوم همچنین سازندگی، پل‌سازی و هویت‌سازی و باورسازی را از دیگر مسئولیت‌های روابط عمومی‌ها عنوان کرد و گفت: اینکه نیروهای روابط عمومی می‌توانند موفقیت‌های دانشجو، دانشمند و پژوهشگران را در سطح جامعه منتقل کنند، یک نوع حس خودباوری ایجاد کرده و اقدام بسیار ارزشمندی انجام شده است.

زلفی‌گل تاکید کرد: جریان‌سازی از دیگر اقدامات مهمی است که نیروهای روابط عمومی در دانشگاه‌ها انجام می‌دهند و  در نتیجه این جریان‌سازی بیشتر برای کار حکمیانه و عاقلانه در جامعه فراهم می‌شود.

وزیر علوم تخصص گرایی در عرصه فعالیت روابط عمومی ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: یکی از کارهای تحولی مهم مدنظر ما در آموزش عالی این است که استادی را در دانشگاه ها به تخصص تبدیل کنیم چراکه همانطور که پزشک یا هر صنفی برای خود یک تخصص د ارد ما نیز باید بتوانیم در عرصه معلمی و استادی نخبه پروری و تخصص گرایی را داشته با شیم و این جز آموزش روشها و منشهای استادی امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: در عرصه تخصص گرایی ما عنوان کردیم که در استخدام اعضای هیات علمی حتما باید دوره های آموزشی شبانه روزی گذاشته شود و در نتیجه آن معادل یک پایه تشویقی یکساله به اساتید تعلق بگیرد، اما رسانه‌های بیگانه شروع به تخریب این اقدام کردند و این اقدام ما را نوعی گزینش تلقی کردند، روابط عمومی‌ها وظیفه دارند در این زمینه جریان سازی کنند.

وزیر علوم همچنین با تاکید براینکه شئونات ورود به دانشگاه‌ها باید رعایت شود، گفت: ما عنوان کردیم که دانشگاه و کلاس حرمت دارد و هر کس که وارد این محیط می‌شود باید این شئونات را رعایت کند؛ اما متاسفانه رسانه‌های بیگانه آن را به ضدفرهنگ تعبیر کردند؛ در صورتی که در کشورهای دیگر نیز با لباس لب دریا یا مهمانی وارد دانشگاه‌ها نمی‌شوند. در این نوع موارد باید روابط عمومی‌ها فرهنگ‌سازی های لازم را انجام بدهند تا جریان سازی شکل بگیرد.

وی در پایان  با تاکید بر اینکه آموزش نیروهای روابط عمومی در جهت تخصصی شدن باید جدی گرفته شود، گفت: آگاهی نداشتن موجب مرگ جسمی اجتماعی، سیاسی ، فرهنگی و غیره در جامعه می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم کارگاه های آموزشی روابط عمومی در هر دو فصل یکبار برگزار شود و از بهترین اساتید ارتباط در این جهت دعوت به عمل آید، حتی من هم در این کارگاه‌ها شرکت خواهم کرد.

کدخبر: 781143 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟