کدام محکومان به‌ مناسبت عید فطر عفو شدند؟

حجت‌الاسلام و المسلمین صادق رحیمی اظهار داشت: به‌مناسبت عید سعید فطر، رهبر معظم انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات ۱۵۴۲ تن از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت فرمودند.

وی ادامه داد: از ۱۵۴۲ موردی که مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند ۸۵۵ مورد منجر به آزادی از زندان می‌شود و ۶۸۷ مورد مشمول تخفیف مجازات قرار گرفتند.

رحیمی تصریح کرد: از ۱۵۴۲ مورد، ۱۲ مورد از عفوشدگان جزء محکومان اعدام بودند که مجازات آنها تبدیل شد، ۷۹ مورد از عفوشدگان از محکومان سازمان قضایی نیروهای مسلح، هزار و ۲۳۴ مورد از محکومان دادگستری(غیر از اعدام) و ۲۱۱ مورد هم از محکومان تعزیرات حکومتی و ۶ مورد مربوط به ماده ۲۰ آیین‌نامه عفو هستند.

وی افزود: از مواردی که عنوان شد، ۵۱ مورد خانم و پنج مورد اتباع بیگانه هستند همچنین ۲ مورد از کسانی که مشمول عفو قرار گرفتند زیر ۱۸ سال و چهار مورد هم از محکومان امنیتی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه به مناسبت عید سعید فطر در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات این محکومان را که در کمیسیون عفو و بخشودگی واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.

منبع: خبرآنلاین

کدخبر: 776033 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟