معلمی که در دوره کرونا به جای همکاران مبتلا به کرونایش درس داد/ اضافه کاری نگرفت

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، اهل صومعه سرای گیلان است و در شغلش 17 سال سابقه دارد. در روزهایی که دو همکارش به کرونا مبتلا شدند، کاری کرد کارستان. سید محمدرضا خاقانی، آقا معلمِ بخش تولمات که یکی از بخش های صومعه سراست، هنگامی که متوجه شد دو همکارش به کرونا مبتلا و کلاس های درسشان تعطیل شده است، به جای آن ها تدریس کرد. او هنرآموز مقطع فنی و حرفه ای و کار و دانش است و تمام درس های رشته کامپیوتر را تدریس می کند. آقا معلم تولمات با خبرنگار رکنا به گفت‌وگو نشست تا از آنچه انجام داده سخن بگوید.

معلمی که در دوره کرونا به جای همکاران مبتلا به کرونایش درس داد/ اضافه کاری نگرفت

سه ماه به جای همکارانم تدریس کردم

سید محمدرضا خاقانی، گفت که بعد از امتحانات دی ماه سال گذشته، دو همکارش به کرونا مبتلا شدند و شرایط مساعدی برای تدریس نداشتند. او که پیش از این به کرونا مبتلا شده بود، خوب می دانست همکارانش در چه شرایط سختی هستند.

او به رکنا گفت: «با درخواست مدیر و کسب رضایت از خود معلم ها، من به جای آن ها تدریس را شروع کردم. با این وجود، تمام روزهای هفته من، با کلاس های خودم پر بود برای همین عصرها، در شبکه شاد با این دانش آموزان در ارتباط داشتم.»

اضافه کاری نگرفتم، کارم برای رضای خدا بود

خاقانی بابت بابت این کارش حتی یک ریال اضافه کاری دریافت نکرده، چون معتقد است باید کار خیر، برای رضای خدا انجام داده شود. او در ادامه افزود: «حتی اداره آموزش و پرورش هم در جریان این موضوع نبود و وقتی حال دوستانم بهبود پیدا کرد از طریق مدیر مدرسه ای موضوع به آن ها اطلاع داده شد.»

آقا معلمِ دانش آموزان تولمات گفت: «من این کار را برای رضای خدا و کمک به همکارانم انجام دادم و هیچ وقت نخواستم کسی از من تقدیر کند. با این وجود در برخی جلسات از من نام برده شد و از کاری که من کردم سخن گفتند. اگر در آموزش و پرورش بخواهیم صبر کنیم تا بابت کارهایمان از ما تقدیر کنند، دیگر هیچ آبی گرم نمی شود.»

او همچنین از بهتر شدن حال دو معلمی که به جایشان تدریس می کرده اشاره کرد و گفت: «یکی از این معلم ها، کمی حالش پیش از عید بهتر شد و خواست به کلاس برگردد؛ اما من از او خواستم تا بعد از عید استراحت کند تا کاملا بهبود یابد.»

دانش آموزانم مثل بچه های خودم هستند

خاقانی، دانش آموزانش را خیلی دوست دارد. او درباره آن ها گفت: «یکی از دانش آموزانم که الان برای خودش آقایی شده، 7 اختراع ثبت کرده است و افتخار می کنم که از لحظات اول کنارش بودم. حتی زمان خرید لوازمی که برای اختراعش نیاز داشت همراهش بودم. او الان پیشنهادهای کلانی از کشورهای خارجی دارد. من تمام دانش آموزانم را دوست دارم و همه آن ها مثل بچه های خودم هستند.»

امیدوارم رتبه بندی معلمان اجرایی شود

سید محمدرضا خاقانی یک خواسته از آموزش و پرورش دارد و امیدوار است به زودی با همت مسئولان اجرایی شود. او در این خصوص گفت: «این روزها معلم ها از آموزش و پرورش اجرای رتبه بندی و همسان سازی را طلب می کنند. می خواهیم همانطور که سایر دستگاه ها به کارکنانشان رسیدگی می کنند ما هم برای آموزش و پرورش مهم تلقی شویم.»

این معلم در پایان گفت: «اگر دوباره به دنیا بیایم باز هم شغل معلمی را انتخاب می کنم. من شغل های متفاوتی از جمله بنایی، نجاری، شیلات، کارشناس بیمه یکی از بانک ها و... را تجربه کرده ام؛ اما معلمی با روحیه من سازگار است چرا که این شغل به دانش من می افزاید. معلمی شغل انبیاست و امیدوارم جایگاه معلم در نظام آموزش و پرورش تثبیت شود. همچنین از رسانه ها می خواهم اشتباهاتی که برخی همکارها خواسته یا ناخواسته انجام می دهند را به پای تمام معلمان ننویسند.»

کدخبر: 775463 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟