فیلم لحظه به لحظه عملیات زنده گیری پلنگ در قائمشهر ! + جزییات
حجم ویدیو: 52.53M | مدت زمان ویدیو: 00:02:29

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، ساعت 5:17 صبح امروز یک قلاده پلنگ بالغ روی تابلوی ساختمان بانک صادرات شعبه خیابان ساری قائمشهر مشاهده شد. با نزدیک شدن مردم، پلنگ قائمشهر به بالکن این بانک رفت و پس از حضور ماموران محیط زیست، آتش نشانی و نیروی انتظامی، به داخل یک باغ متواری شد، اما در ادامه نیروهای انتظامی، یگان حفاظت محیط زیست و عوامل آتش نشانی توانستند این پلنگ را زنده گیری کنند.

در این میان با وجود این که مسلم آهنگری، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران به رکنا گفته است که پلنگ مشاهده شده در قائمشهر یک پلنگ وحشی بوده است که به دلیل پیدا نکردن غذا از جنگل فرار کرده و به شهر پناه آورده است، اما مهدی کیانوش، رئیس سازمان آتش نشانی قائمشهر به خبرنگار رکنا گفت که مساله وحشی یا اهلی بودن این پلنگ ایرانی در حال بررسی است و هنوز مشخص نیست که این پلنگ توسط یک فرد نگهداری می شد، یا از جنگل فرار کرده است. البته در حال حاضر پلنگ مازندران مشاهده شده در قائمشهر به پناهگاه حیات وحش سمنسکده ساری منتقل شده است.

جزئیات زنده گیری پلنگ مازندران از زبان رئیس سازمان آتش نشانی قائمشهر

در همین راستا، رئیس سازمان آتش نشانی قائمشهر درباره جزئیات دستگیری پلنگ مشاهده شده در این شهرستان به خبرنگار رکنا گفت: در ساعت 5:17 صبح امروز یکی از شهروندان با سامانه 125 سازمان آتش نشانی قائمشهر تماس می گیرد و اعلام می کند که یک قلاده پلنگ در خیابان کارگر قائمهشر دیده شده است. بلافاصله نیروهای نزدیکترین ایستگاه آتش نشانی به منطقه اعزام شدند و همزمان هماهنگی های لازم با دستگاه های ذی ربط یعنی محیط زیست و نیروی انتظامی قائمشهر انجام شد.

رئیس سازمان آتش نشانی قائمشهر ادامه داد: زمانی که نیروهای آتش نشانی به منطقه اعزام شدند، پلنگ را روی تابلوی بانک صادرات خیابان ساری قائمشهر مشاهده کردند. بعد از چند دقیقه هم این پلنگ به بالکن بانک رفت و سپس با تلاش نیروهای حاضر در صحنه از بلندی پایین آمد و با سرعت زیاد به طرف خیابان آزادی 98 قائمشهر فرار کرد. بعد هم این پلنگ در یکی از باغات این خیابان پنهان شد، ولی ما توانستیم در آن باغ حیوان را تحت کنترل بگیریم.

کیانوش در ادامه گفت: از زمان مشاهده پلنگ توسط نیروهای آتش نشانی، ما هشدارهای لازم را به اهالی منطقه ارائه دادیم و از آنها خواستیم صحنه را خالی کنند. بعد نیروهای اداره کل محیط زیست مازندران به صحنه آمدند و با شلیک دو دارت بیهوشی که به صحنه آورده بودند، پلنگ را بیهوش کردند. البته از زمان شلیک دارت تا بیهوش شدن پلنگ حدود یک ساعت طول کشید و پس از بیهوش شدن کامل پلنگ، عوامل اداره کل محیط زیست مازندران در حدود ساعت 9:30 صبح پلنگ را زنده گیری کردند.

وی در پایان تصریح کرد: پلنگ مشاهده شده در قائمشهر هم اکنون به پناهگاه حیات وحش سمنسکده ساری منتقل شده است. هیچ کس قبل از بیهوش شدن پلنگ به این حیوان غذا نداده بود و همچنین به نظر نمی رسد این پلنگ در حین عملیات زنده گیری زخمی شده باشد. البته در این عملیات دو نفر از نیروهای انتظامی قائمشهر به شکل جزئی مجروح شدند.

کدخبر: 773743 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟