واکنش های کاربران فضای مجازی به رفتار ضرغامی + فیلم
حجم ویدیو: 17.60M | مدت زمان ویدیو: 00:02:24

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، ویدیویی که از حضور عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در مخزن موزه ملی ایران در رسانه ها منتشر شده است، نشان می دهد او یک اثر تاریخی 4500 ساله مربوط به شهر سوخته را در دستانش گرفته و حین سخنرانی آن را بدون رعایت احتیاط های لازم برای حفاظت از آثار باستانی می چرخاند.

این مساله در روزهای اخیر منجر به بروز واکنش ها و انتقادات زیادی از سوی مردم، کارشناسان و کاربران فضای مجازی شده است

به طور مثال، مهدی شادکام، پژوهشگر مطالعات ایرانشناسی در صفحه توئیتر خود نوشته است: «وزیرمیراث یا اینفلوئنسر میراث؟! آ.ضرغامی ازمخزن موزه ملی ویدیویی منتشرکرده و درش سفال۴۵۰۰ساله شهر سوخته رو می‌چرخونه که این نخستین انیمیشن جهان است! سوال اینجاست به پر کردن چنین ویدیویی بااین شیوه غیرمحتاطانه چه نیازی‌ست؟ اگراین اثربه هردلیلی ازدستش می‌افتاد ۴۵۰۰سال تاریخ می‌شکست!»

رضا ساکی، روزنامه نگار هم در صفحه توئیتر خود در واکنش به رفتار ضرغامی نوشته است: «آقای سید عزت‌الله ضرغامی؛ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ سلام علیکم. لطفا آثار ملی ۴۵۰۰ ساله را از مخزن موزه ملی بیرون نیاورید و در دست نگیرید و اگر گرفتید لطفا آنها را نچرخانید. به‌ویژه خواهشمندم آثار را دو دستی بگیرید که سفال ملت نشکند. با سپاس فراوان»

عبدالله عبدی، تاریخ پژوه نیز این توئیت را در واکنش به رفتار ضرغامی منتشر کرده است: «ضرغامی رفته مخزن موزه ملی کشور، سفال ۴۵۰۰ ساله رو مثل سمسارها با یک دستش گرفته داره می‌چرخونه!»

حسین رفیعی، فعال فضای مجازی نیز در توئیتر نوشته است: «ضرغامی پس از اینکه گفت اطراف پاسارگاد چاه بزنید و باید تاریخ خودمون تو موزه ها نقد کنیم، حالا به موزه ایران باستان رفته و اشیاء چند هزار ساله رو به طرز ناشیانه و غیر تخصصی به دست میگیره! یکی از دلایلی که دل خوشی از رئیسی ندارم همین انتصابات کیلویی هست.»

مهدی حیدری، فعال فضای مجازی نیز در توئیتر خود این نوشته را منتشر کرده است: «شما که میگین وای اگه کوزه از دست ضرغامی می افتاد و می شکست، حالا اگه میفتاد  می شکست شما از کجا میخواستین متوجه بشین افتاده و شکسته؟!»

علاوه بر این ها، برخی دیگر از کاربران فضای مجازی نیز در واکنش به رفتار وزیر میراث فرهنگی در موزه ملی ایران نظرات زیر را در سایر رسانه های اجتماعی منتشر کرده اند:

«ببینید ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی چطوری «با یک دست» این اثر ۴۵۰۰ساله رو به دست گرفته. آقای نوکنده، مدیر موزه هم «خبردار» درحال تایید وزیر است.‌»

«به پر کردن چنین ویدیویی با این شیوه غیرمحتاطانه چه نیازی است؟ اگر این اثر به هر دلیلی از دستش می‌افتاد ۴۵۰۰سال تاریخ می‌شکست!»

«اگه از دستش می‌افتاد هم ما باخبر نمی‌شدیم!»

کدخبر: 772302 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟