کمبود مدرسه در 4 منطقه تهران/ جوان ترین مدرسه ساز ایران تاکنون 35 مدرسه ساخته است

به گزارش رکنا، این روز ها وضعیت معیشتی مردم تحت تاثیر اوضاع آشوب و بهم ریخته اقتصادی قرار گرفته و شاید برخی که در کار های خیر دستی داشتند الان جیبشان کمی خالی شده باشد و کمتر بتوانند در کار های خیر شرکت کنند. مثلا برخی از خیرین مدرسه سازی این موضوع را تایید کردند. در استان آذربایجان غربی و شهر اردبیل حدود 6 ماه است که فردی برای مدرسه سازی اقدام نکرده! در خصوص این موضوع با مجمع خیرین مدرسه سازی تهران تماس گرفتیم تا بدانیم در این اوضاع اقتصادی وضعیت مدرسه سازی در تهران و سایر استان ها چطور است.

امیر بنی آدم، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا، در رابطه با وضعیت مدرسه سازی در تهران، گفت: وضعیت مدرسه سازی در تهران خوب است و شرایط اقتصادی تاثیری بر تعداد خیران مدرسه ساز نداشته است.

طی 2 سال ، ساخت 75 مدرسه کلید خورد

وی با تاکید بر اینکه در این شرایط اقتصادی وضعیت مدرسه سازی در تهران بسیار خوب است، ادامه داد: طی دو سال گذشته ساخت 75 مدرسه کلید خورده که اکنون تعداد 17 مدرسه آماده است و سایر مدارس هم 70 تا 80 درصد تکمیل شده است. امروز با مسئولین آموزش و پرورش جلساتی در خصوص  17 مدرسه آماده ای که برای مهر سال آینده قابل استفاده خواهند بود داریم.

بنی آدم در رابطه با کمبود مدارس گفت: تعدادی مدرسه در تهران وجود دارد که نیاز به ترمیم و بازسازی دارد اگر آن مدارس قدیمی را مرمت کنیم می توانیم از آنها استفاده کنیم. در مقطع کار و دانش و هنرستان نیاز به مدرسه سازی داریم. اگر خیرین مدرسه ساز قبول کنند که مدارس فنی بسازیم بهتر و مورد استفاده تر است چرا که این دانش آموزان بعد از تحصیل در این مدارس می توانند با یادگیری یک فن وارد بازار کار شوند.

وی گفت: طرحی وجود دارد به نام طرح "متریک" ، طبق آن هر دانش آموز می تواند یک متر مدرسه بسازد، این طرح را وزیر پیشین آموزش و پروش با شرکت به عنوان اولین نفر افتتاح کرد. این طرح رقابت سالم بین بچه ها ایجاد می کند تا به مدرسه سازی علاقه مند شوند و هر کدام یک تا دو میلیون تومان برای مدرسه سازی بیاورند.

بنی آدم در پاسخ به این سوال که جوان ترین و کم سن ترین مدرسه ساز کیست، گفت: افراد زیادی هستند که کم سن بوده و مقدار کمی از نظر مالی کمک می کنند اما خیر مدرسه ساز کم سن، فردی به نام امیر علاقه بند با 40 سال سن جوان ترین خیر مدرسه ساز است که تا به الان 35 مدرسه ساخته و تحویل داده است. "بنیاد برین" خیریه شخصی این فرد است. خانواده این فرد هم خیر هستند و کلا به کار های های خیر علاقه دارند. در استان های آذربایجان غربی و شرقی، استان های سیل زده مانند گلستان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری توسط این فرد مدرسه سازی صورت گرفته است.

منطقه 11 تهران مدرسه کم دارد

وی در پاسخ به این سوال که در کدام مناطق تهران با کمبود مدرسه مواجه هستیم، گفت: هسته مرکزی شهر یعنی منطقه 11 نیاز به مدرسه دارد. همچنین مناطق 12 ، 19، 17 کمبود داشته وحتی منطقه 1 که افراد ثروتمند در آنجا زندگی می کنند دارای مدارس قدیمی است که باید ساخته و بازسازی شود.

بنی آدم افزود: استان های محروم هم مانند؛ استان های آذربایجان غربی، کردستان و سیستان و بلوچستان با کمبود مدرسه مواجه اند. مثلا نزدیک به 30 پروژه مدرسه سازی در استان سیستان و بلوچستان استارت خورده است اما به هر صورت باز هم نیاز است.

کدخبر: 770344 ویرایش خبر
لینک کپی شد
نیلوفر افتتاحی دبیر گروه : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟