دریچه ای به "جهان کودکان مراکز شبانه روزی" + فیلم
حجم ویدیو: 94.77M | مدت زمان ویدیو: 00:12:57

مراکز شبانه روزی، مراکزی است که در آن از کودکان و نوجوانان بی سرپرست یا فاقد سرپرست موثر نگهداری می شود. کودکان و نوجوانان مراکز شبانه روزی زندگی بسیار دشواری را تجربه می کنند. بنیاد خیریه زینب کبری (س) یکی از مراکزی است که 42 سال است مراکز شبانه روزی را برای نگهداری از کودکان دختر و پسر و نوجوانان دختر ایجاد کرده است. این بنیاد اخیرا هم خاطرات و مشکلات کودکان مراکز شبانه روزی را در غالب یک کتاب به رشته تحریر درآورده است. کتاب «جهان کودکان مراکز شبانه روزی» در همین راستا منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، عصر امروز بنیاد خیریه زینب کبری (س) در مراسمی با حضور اهالی فرهنگ، ادب، خیران، مددکاران اجتماعی و نمایندگان اداره کل بهزیستی استان تهران از چهارمین کتاب منتشرشده توسط این بنیاد رونمایی کرد.

کتاب «جهان کودکان مراکز شبانه روزی»، کتابی است که در آن به بررسی خاطرات و مشکلات کودکانی پرداخته شده است که از سال های ابتدایی زندگی تا زمان رسیدن به سن قانونی و مستقل شدن، در مرکز شبانه روزی نگهداری از کودکان و نوجوانان این بنیاد تربیت یافته اند. همچنین در این کتاب به بررسی خاطرات مربیان کودکان و نوجوانان مراکز شبانه روزی و تحلیل مسائل خاص موجود در جهان این کودکان و نوجوانان پرداخته شده است.

بنیاد خیریه زینب کبری (س) پیش از این کتاب های «نیمرخ مادر» با موضوع خاطرات فاطمه برزگر (ابتکار)، موسس و مدیرعامل بنیاد، «رازها و نیازهای کودکان مراکز شبانه روزی» با موضوع خاطرات مربیان بخش های کودکان و نوجوانان بنیاد و «ما فرزندخوانده‌ایم» با موضوع خاطرات کودکان بنیاد زینب کبری (س) که توسط خانواده های مختلف به فرزندخواندگی پذیرفته شده اند و تحلیل وضعیت فرزندخواندگان در جامعه و نوع نگاه شهروندان به آنها را منتشر کرده است.

مراکز شبانه روزی 2

در مراسم امروز، معصومه ابتکار، معاون پیشین رئیس جمهور، احمد خادم، معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان تهران، مصطفی رحماندوست، شاعر کودکان، فاطمه برزگر (ابتکار)، موسس و مدیرعامل بنیاد خیریه زینب کبری (س) و تعداد دیگری از مسئولان و کارکنان این بنیاد به همراه برخی چهره های فرهنگی، ادبی، مددکاران اجتماعی و خیران برجسته حضور داشتند.

گفتنی است، بنیاد خیریه زینب کبری (س) از سال 1358 با هدف تربیت کودکان و نوجوانان بی سرپرست و فاقد سرپرست موثر در یک مرکز خصوصی شبانه روزی در شمال تهران تاسیس شد. این بنیاد نخستین مرکزی در ایران است که توانسته کودکان و نوجوانان را در فضایی «شبه خانواده» تربیت کند و 42 سال از آغاز به کار این مرکز می گذرد.

همچنین لازم به ذکر است که صدیقه توکلی و محمد حسین شمسایی، گردآوری،‌ تدوین کتاب «جهان کودکان مراکز شبانه روزی» را برعهده داشته اند.

کدخبر: 765561 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟