اخراج نیروهای مخابرات اصفهان بعد از مطالبه معوقات مزدی

به گزارش رکنا، چندین تن از کارمندان مخابرات طی روز های گذشته، اعلام کردند بخاطر درخواست مطالبات شغلی و رعایت نشدن طرح طبقه بندی مشاغل اخراج و یا تهدید به اخراج شده اند.

اگر این نیروها از شرکت شسکام متعلق به مخابرات شکایت دارند. این کارمندان در پی مطالبه حق و حقوقشان از شرکت شسکام شکایت کرده بودند که در آخر نیز به خاطر همین اقدام اخراج شدند.

کارمندانی که برای گرفتن حق و حقوقشان از شسکام شکایت کردند اما اخراج شدند!

یکی از نیروهای مخابرات در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا، گفت: اکثر کارگران و کارمندان شرکت در اقصی نقاط ایران بابت پیگیری مطالبات خود نظیر؛ سنوات و پایه حقوق کم  از شسکام شکایت کرده اند، در  برخی شهر ها نیز اصنافی تشکیل داده تا این اعتراضات و شکایت ها به صورت گروهی صورت گیرد.

وی افزود: برخی از کارمندان برای گرفتن مطالباتشان شکایت کرده و شرکت شسکام هم برای کسانی که شکایت کردند ، سامانه ثبت اثر انگشت را حذف کرده و اجازه ورود به آنها نداده و عملا اخراجشان کرده است.

این نیروها مدعی هستند که شسکام گفته، فقط در صورتی اجازه ورود به کارمندان داده خواهد شد که شکایت خود را پس بگیرند. همچنین شرکت شسکام وعده داده که در صورت پس گرفتن شکایت ، موضوع را بررسی خواهد کرد. برخی نیز از روی اجبار شکایت خود را پس گرفته تا بتوانند به سر کار خود باز گردند.

وی با بیان اینکه شرکت شسکام از سال 92 تا به الان به هر نفر بین 60 تا 80 میلیون تومان بابت سنوات و کسری حقوق و ... بدهکار است،  ادامه داد: با وجود اینکه مجلس تصویب کرده که همه نیرو های قراردادی و شرکتی باید به صورت قراردادی زیر نظر مخابرات باشند، اما الان شرکت شسکام نامه داده است که این کارمندان عضو و زیر مجموعه اداره مخابرات نیستند و فقط متعلق به شرکت شسکام هستند.

وی افزود: مدیرعامل اداره مخابرات استان اصفهان هم به ما گفته است که؛ شما نیروی مخابرات نیستید و فقط متعلق به یک شرکت هستید.

این کارمند شرکت شسکام گفت: درخواست ما این است که حق و حقوقمان را کامل پرداخت کنند. طبقه بندی حقوق در شرکت شسکام طبق طبقه بندی مشاغل نبوده و از 2 تا 6 محاسبه خواهد شد. این یعنی حقوق پایه در شرکت شسکام 2700 تا 3200 است که در برابر خیلی از حقوق ها بسیار کم است. همچنین شرکت شسکام گفته است که نفری 20 تا 25 میلیون تومان به هر نفر می دهیم تا کلا از مجموعه بروید اما کسی حاضر نیست چنین پولی را بگیرد و کارش را از دست بدهد. ما با حفظ شغلی فعلی خود درخواست مطالباتمان را داریم.

یکی دیگر از نیرو های شسکام می گوید: پیرو اعاده حقوق شامل اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و معوقات حاصل از این طرح بر اساس سال خدمتی پرسنل که بین 15تا25 سال سابقه کار مستمر بوده با توجه به مکاتبات زیاد با مدیران منطقه و بی تاثیری درخواست ها به اداره کار شکایت و از شرکت شسکام پیمانکار نیروی انسانی مخابرات شکایت کردیم.

 وی ادامه داد: با توجه به اینکه شسکام از بدنه خود مخابرات است مخابرات در حمایت از شرکت مذکور از مورخه 01/10/1400با حذف اثر انگشت نیروها رو اخراج و تنها راه بازگشت را استرداد شکایت و گذشتن از حقوق شهروندی اعلام میکند و علارقم نامه نگاری مراجعه حضوری به نمایندگان مجلس در استان اداره بازرسی بیت رهبری دفتر ریاست جمهوری و.....تا امروز به دلیل دادن اطلاعات کذب و به گمراهی کشیدن مسیولین همچنان پرسنل در شرایط سخت امروز با مشکلات زیادی از لحاظ مالی و روانی درگیر هستند

وی افزود: ضمنا از تاریخ 1400/09/30با تمدید قرار داد موافقت نشده و علاوه بر پرسنل به دلیل خاص بودن تخصص مردم هم در مناطق مختلف دارای مشکل شده اند.

مخابرات اصفهان چه می گوید

فرشته صبایی، رییس روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان نیز اینگونه به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: پی رو اختلاف نیروهای شسکام با مدیریت شرکت شسکام بر سر حقوق و مزایا، تعدادی از این دوستان اقدام به طرح شکایت از شرکت مذکور در اداره کار نمودند و از ابتدای ماه جاری در محل کار خود حاضر نشدند. در پی این موضوع مخابرات منطقه اصفهان از قبل هم به طور مستمر پیگیر حقوق قانونی این نیرو های پر تلاش شرکت شسکام بوده ، ضمن برگزاری جلسات مشترک با مدیران شرکت و نمایندگان معترضین ، سعی کرده در فضایی آرام و به دور از هر گونه تنش در جهت استیفای حقوق قانونی کارکنان قدم بردارد. البته تعدادی از این شاکیان با انصراف از شکایت بر سر کار خود بازگشته اند ولی ظاهرا دو نفر از نمایندگانشان و وکیل انتخابی آنها موافق انصراف و بازگشت به خدمتشان نیستند. این در حالی است که مدیریت منطقه اصفهان به جد پیگیر رفع این مشکل است و این را هم اعلام کنم که ما در این زمینه هیچ گونه اخراجی نداشته ایم.

گفتنی است پیش از این نیروهای مخابرات تهران نیز از شکایت طرح طبقه بندی مشاغل خود به اعتراض به خبرنگار اجتماعی رکنا گفته و از دیگر شهرهای دیگر کشور نیز شکایت های مشابه ای در چند ماه اخیر از سوی نیروهای مخابرات مطرح شده است که نشانگر گستردگی این مبحث در کشور است.

کدخبر: 763382 ویرایش خبر
لینک کپی شد
نیلوفر افتتاحی
آیا این خبر مفید بود؟