قانون مرخصی ۹ ماهه زایمان لازم‌ الاجراست

به گزارش رکنا، رئیس فراکسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی گفت : قانون مرخصی ۹ ماهه زایمان لازم‌الاجراست و به جد پیگیر اجرای این قانون هستیم.

فاطمه محمدبیگی با اعلام این مطلب افزود: براساس پیگیری‌ها در کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و قانون راهبردی حمایت از خانواده، مرخصی ۹ماهه زایمان قانون است و همه دستگاه ها باید این قانون را اجرا کنند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: نمایندگان مجلس نیز به عنوان خادمان مردم در خانه ملت به جد پیگیر اجرای این قانون هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه این بند قانونی شده است و در سال ۱۴۰۰ چندین مذاکره در خصوص این بند با دستگاه‌های مختلف متولی انجام شده تا شرایط اجرای آن انجام شود لذا اگر دستگاهی از این قانون استنکاف کند و آن را اجرا نکند مجرم خواهد بود.

محمدبیگی اظهار کرد: ما نیز در کمیسیون اصل ۹۰ پذیرای همه افرادی هستیم که در این زمینه شکایت دارند.

رییس فراکسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: براساس مواد آخر قانون حمایت از خانواده دستگاه های مختلف باید آیین نامه ها و ضوابط اجرایی ، اداری و مالی مرتبط با احکام این قانون را برای حمایت از فرزندآوری به کار گیرند و گزارش عملکردشان را مرتب به مجلس و نهادهای ذیربط ارائه دهند.

کدخبر: 758978 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟