سیل جان 4 نفر در استان فارس را گرفت / فردا شدت سیل کمتر می شود + فیلم
حجم ویدیو: 4.28M | مدت زمان ویدیو: 00:00:35

چند روزی است که سیل جنوب کشور را فرا گرفته است. استان فارس بیش از سایر استان ها بر اثر وقوع سیل آسیب دیده است. در این استان شاهد فوت چهار نفر بر اثر وقوع سیل در روزهای اخیر بوده ایم. سیستان و بلوچستان نیز در چند روز گذشته با سیل درگیر بوده است. هرمزگان و بوشهر از دیگر استان هایی هستند که در روزهای اخیر شاهد وقوع سیل بوده اند.

لار، لامرد، مُهر، داراب و زرین دشت؛ مهمترین شهرهای سیل زده استان فارس

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در روزهای اخیر وقوع سیل در استان های فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر منجر به بروز خسارت های مادی و جانی مختلفی برای هموطنان شده است. این خسارت ها در حالی بر اهالی استان های جنوبی کشور تحمیل شده است که سازمان هواشناسی از هفته گذشته درباره احتمال وقوع سیل در این چهار استان، اعلان قرمز صادر کرده بود.

رحیم آزادی، مدیرکل مدیریت بحران استان فارس درباره آخرین وضعیت خسارت های جانی و مالی در این استان بر اثر وقوع سیل به خبرنگار رکنا گفت: تا چند ساعت پیش، تعداد فوتی های سیل در استان فارس سه نفر و تعداد مفقودی ها دو نفر بود، اما با توجه به این که اخیرا مشخص شده است که یکی از مفقودی ها جان خود را از دست داده، می توان گفت هم اکنون آمار فوتی های سیل در استان فارس به چهار نفر رسیده و یک نفر همچنان مفقود است.

وی افزود: شهرستان های لار، لامرد، مُهر، داراب و زرین دشت مهمترین شهرستان هایی در استان فارس بوده اند که بیشترین خسارت ها را از سیل روزهای اخیر دیده اند و در این میان متاسفانه در شهرستان های لار، داراب و مُهر شاهد فوت چهار نفر از هموطنان بر اثر وقوع سیل بوده ایم.  

مدیرکل مدیریت بحران فارس ادامه داد: هم اکنون نیروهای امدادی مشغول ارزیابی میزان خسارت های وارده بر اثر سیل اخیر به استان هستند و تا 48 ساعت یا در نهایت 72 ساعت آینده جمع بندی خسارت ها برآورد می شود، اما هنوز آمار دقیقی از میزان خسارت های وارده بر اثر سیل به استان فارس نداریم.

هشدارهای لازم درباره خسارات سیل را داده بودیم

آزادی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی، بارندگی ها در استان فارس در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ادامه پیدا خواهد کرد، اما با توجه به این که از شدت بارندگی ها کاسته خواهد شد، احتمالا در روزهای آتی شدت آبگرفتگی معابر در استان فارس نیز کمتر می شود.

مدیرکل مدیریت بحران فارس ادامه داد: از هفته گذشته که هشدار قرمز هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در استان فارس صادر شد، ما تمام آمادگی های خود برای مقابله با خسارات احتمالی ناشی از سیل را افزایش دادیم، اما متاسفانه بازهم برخی از هموطنان بر اثر بی احتیاطی یا برخی حوادث پیش بینی نشده، بر اثر وقوع سیل جان خود را از دست دادند.

این مقام مسئول در استان فارس اظهار داشت: ما از روزهای پایانی هفته گذشته، تمام هشدارها مبنی بر احتمال وقوع سیل در این هفته را به اهالی استان فارس ارائه کرده بودیم و از هموطنان خواسته بودیم که حتما از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و به هیچ وجه در کنار مسیل ها و رودخانه ها اسکان پیدا نکنند و همچنین از عشایر خواسته بودیم که احتیاطات لازم برای کاهش خطرات سیل را انجام دهند.

وی در پایان تصریح کرد: در یک هفته گذشته، ستاد مدیریت بحران استان فارس تمام اقدامات لازم را برای کاهش میزان تلفات و خسارات ناشی از سیل اخیر انجام داد و در این زمینه جلسات متعددی در سطح استانداری و فرمانداری های استان فارس برگزار شد و اخطارهای جدی به مردم و دستگاه های مختلف درباره احتمال وقوع سیل داده شد.

کدخبر: 758487 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟