نماینده مجلس : رتبه بندی معلمان ایده آل هم باشد باز اعتراض می کنند

جبار کوچکی نژاد در جلسه علنی مجلس در تذکری با استناد به ماده ۱۴۹ آئین نامه داخلی مجلس بیان کرده بود: ما سه ماده از لایحه نظام رتبه بندی معلمان را تصویب کرده و سپس مابقی آن را به کمیسیون آموزش ارجاع دادیم. از کمیسیون آموزش نیز بابت اصلاحات تشکر می کنیم اما تغییراتی که در لایحه صورت گرفته رتبه بندی معلمان را به سمتی هدایت کرده که در نهایت مشابه قانون مدیریت خدمات کشوری شده است.

به گزارش رکنا، جمعی از معلمان شاغل و بازنشسته امروز در سراسر کشور رو به روی دفاتر آموزش و پرورش نسبت به قانون رتبه بندی معلمان اعتراض کردند و اعتقاد داشتند که همسان سازی حقوقشان دقیق نیست. از این رو با یکی از نماینده های مجلس صحبت کردیم تا بپرسم در برابر این اعتراضات، تلاش نمایندگان مجلس برای آرام کردن فضا و عملکرد آنها نسبت به این اعتراضات صنفی چیست زیرا بی توجهی به اعتراضات معیشتی اصناف می تواند به گسترش اعتراضات در کشور بیانجامد.

دقیق نمی دانم حرف معلم های معترض چیست

الهویردی دهقانی، نماینده مجلس یازدهم در این خصوص به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: من دقیق نمی دانم این معلم ها نسبت به چه چیزی معترض هستند اما هر چقدر هم این رتبه بندی ایده آل باشد باز  یک عده فراتر از آن می خواهند.

وی با بیان این که این اعتراضات باعث می شود نتیجه مطالباتشان زودتر به دست برسد، افزود: با این محدودیت های بودجه ای که در مجلس وجود دارد و مشکلاتی که سایر بخش های جامعه دارد، امیدوارم بتوانیم بخشی از مطالبات معلمان را هم اکنون و بخشی دیگر را در آینده بدهیم. انشالله در آینده تصمیماتی که دولت برای همسان سازی  حقوق معلمان می گیرد به این مسائل هم توجه شود و بقیه مشکات نیز رفع و رجوع شود.

سخنان این نماینده مجلس در حالی مطرح است که از صبح امروز ، اعتراضات گسترده ای از سوی معلمان در سراسر کشور مشاهده شده است.

کدخبر: 754536 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری نیلوفر افتتاحی
آیا این خبر مفید بود؟