گرانی درمان یک سرماخوردگی ساده / وزیر بهداشت: همه مردم ایران را بیمه خواهیم کرد + فیلم
حجم ویدیو: 12.23M | مدت زمان ویدیو: 00:01:39

با وجود این که عمده مردم ایران از بیمه پایه برخوردار هستند، اما هنوز هم برخی مردم کشورمان بیمه نیستند. در چنین شرایطی دکتر بهرام عین الهی، وزیر بهداشت در گفت و گو با رکنا از طرح این وزارتخانه برای برخورداری همه مردم ایران حتی افراد بیمه نشده از خدمات بیمه خبر داد و تاکید کرد که به زودی تمام مردم کشور از خدمات بیمه پایه برخوردار خواهند شد. او همچنین گفت که با تقویت شرکت های بیمه، بار هزینه های سلامت روی دوش مردم کاسته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در شرایطی که یکی از وعده های آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ایام انتخابات، کاهش بار هزینه های سلامت روی دوش مردم بود، اما با وجود گذشت چهار ماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم، هنوز هم بخش زیادی از هزینه های درمانی توسط شهروندان پرداخت می شود.

در همین راستا در یک نمونه اخیرا یکی از مخاطبان رکنا با ارسال فیش هایی به این پایگاه خبری اعلام کرده است که ویزیت پزشک برای سرماخوردگی کودک او حدود 80 هزار تومان و داروهای مربوطه نیز حدود 250 هزار تومان برایش هزینه داشته است.

فیش

این البته فقط یکی از نمونه های هزینه های سنگینی است که این روزها مردم برای درمان و تهیه داروهای خود می پردازند و اساسا بسیاری از مردم ناچارند که بخش زیادی از درآمد خود را برای پرداخت هزینه های لازم برای درمان و تهیه داروهای مورد نیاز بیماران‌شان صرف کنند.

دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا درباره برنامه دولت سیزدهم برای کاهش هزینه های درمانی روی دوش مردم عنوان کرد: کاهش بار هزینه های سلامت روی دوش مردم با تقویت بیمه های کشور امکان پذیر خواهد بود و هر چقدر بیمه های ما قوی تر شوند، قطعا بار هزینه های سلامت روی دوش مردم کاهش خواهد یافت و دولت سیزدهم برای تقویت بیمه های پایه برنامه ویژه ای دارد.

وی افزود: دیجیتالی شدن نظام سلامت نیز می تواند به کاهش بار هزینه های سلامت روی دوش مردم کمک کند، ولی هنوز ما در زمینه راه اندازی نظام الکترونیک سلامت در اواسط راه هستیم و امیدواریم بتوانیم با تقویت بیمه ها منجر به کاهش هزینه های سلامت روی دوش مردم شویم.

عین اللهی تاکید کرد: برنامه وزارت بهداشت که اخیرا در گفت و گو با نمایندگان مجلس مطرح شده، این است که همه مردم ایران حتی افراد بیمه نشده، بیمه شوند. در همین راستا ما برای افرادی هم که بیمه ندارند، ابتدا خدمات بیمه پایه را ارائه خواهیم کرد و بعد با توجه به منابعی که در اختیار داریم، خدمات بیمه های تکمیلی را نیز نیز در اختیار تمام افراد بیمه نشده خواهیم گذاشتیم.

گفتنی است؛ در شرایطی که هنوز هم طرح تحول نظام سلامت که از دولت یازدهم آغاز شد، به نتیجه مطلوب نرسیده است، امروز وزیر بهداشت در پاسخ به سوال رکنا وعده داد که تمام مردم ایران را از خدمات بیمه های پایه برخوردار خواهد کرد. وعده ای که امیدواریم به سرنوشت وعده های قبلی وزارت بهداشت دچار نشود و به زودی با تقویت بیمه ها و بیمه شدن همه ایرانیان، شاهد کاهش بار هزینه های سلامت روی دوش مردم باشیم.

کدخبر: 745138 ویرایش خبر
لینک کپی شد
محمدحسین خودکار
آیا این خبر مفید بود؟