چگونه زیباترین همسر دنیا باشیم !

به گزارش رکنا، فرصت ها می گذرند، روزها پشت سرهم ردیف می شوند؛ تا چشم به هم می زنی هفته و ماه و سال می گذرد. انگار همین دیروز بود دانشگاه‌ را تمام کردیم و به لطف خدا مشغول کار شدیم.

انگار همین دیروز بود برای اولین بار یک خودرو خریدیم، ازدواج کردیم، خانه دار شدیم و بعد هم تولد فرزندمان ... .

این جملاتی است که بارها و بارها به زبان می آوریم و گاهی با آن که حس می کنیم مدت زیادی از آنچه بر ما گذشته، سپری نشده حسرت می خوریم و می گوییم یادش بخیر ... .

تکرار این حرف ها در زندگی روزمره ما حکایت از خوشی لحظه ها و بهره مندی از نعمت هاست. خداوند در آیه 35 سوره انفال چه زیبا می فرماید: نعمت های بیکرانی به بندگان خود داده و هیچ گاه این نعمت ها به زوال و مصیبت دچار نخواهند شد مگر آن که انسان خود، آن گونه خواسته باشند.

راهکارهای یک زندگی شاد از دید متخصصان

یکی از بهترین نعمت هایی که روزها و شب ها و لحظه ها و ثانیه های خود را با آن سپری می کنیم و شاید آن طور که باید و شاید قدر آن را نمی دانیم نعمت "امنیت و سلامتی" است.

لحظه ای تصور کنید گرفتار درمان بیماری یکی از عزیزان باشیم و یا خدای ناکرده خود در بستر بیماری بوده و چشم انتظار لطف و عنایت خدا برای یافتن سلامتی دوباره.

تصور کنید صدای زنگ تلفنی که نیمه شب ما را سراسیمه از خواب بیدار کند چه قدر احساس ناامنی و اضطراب برای مان به وجود می آورد؟.

انتظار برای رسیدن یک مسافر و یا هر مشکل دیگری که بخواهد دغدغه و نگرانی برای مان ایجاد کند خواهد توانست احساس آرامش ما را اگر درست فکر نکنیم و ندانیم و نشناسیم از ما بگیرد.

در گرفتاری و هنگام بروز و وقوع مشکل ،مگر لحظه ها و ثانیه ها می گذرند و شب ها به صبح می رسند؟

واقعیت این که ما نیازمند درک واقعی از شرایطی هستیم که در آن لحظه های مان را سپری می کنیم.

بازیگوشی کودک خردسال و یا یک گفته از همسر که به مذاق مان خوش نیاید، درد دل پدر و مادری پیر و دلتنگ و حتی حواس پرتی یک دوست در سلام و احوالپرسی گرم و صمیمانه و هر مساله دیگری ممکن است بهانه ای شود تا به هم بریزیم و ایراد بگیریم و دل نگرانی و دل خوری پیش بیاوریم.

درست در مقابل این لحظه های بهانه جویی، صحنه ای را در نظر بگیرید که در یک تصادف، دخترکی خردسال جان خود را از دست می دهد و پدرش ضجه می زد چرا دقایقی قبل، طفل معصوم را دعوا کرده و یا برایش عروسک و خوراکی مورد علاقه اش را نخریده است.

مرد میان سالی که تازه همسرش را از دست داده می گوید: او (همسرم) انیس و مونس تنهایی ام بود وخیلی نازم را می خرید و با محبت هایش، بد عادت شده بودم؛ هیچ وقت فکر نمی کردم به این زودی رخت سفر بربندد و مرا این چنین در غم هجران و دلتنگ تماشای روی ماهش بگذارد و ... .

آن که پدر و مادرش را از دست داده، آن که در غم مرگ برادر کمرش خم شده، آن که در حادثه ای و یا بر اثر بیماری، سلامتی اش را از دست داده و آن کسی که در مواجهه با واقعه یا شرایطی خاص، احساس ناامنی می کند می فهمد چه موقعیت های طلایی را در زندگی اش از دست داده است.

امروز، می تواند زیباترین روز زندگی ما باشد. زیباترین صبحی که از خواب بیدار شده ایم. زیباترین لحظه ای که از خانه بیرون آمده ایم. زیباترین کوچه و خیابانی را که دیده ایم و زیباترین کاری که برای کمک به دیگران و بهره مندی از لقمه ای نان حلال می توانیم انجام دهیم.

امروزمی توانیم زیباترین همسر دنیا باشیم، زیباترین چهره خود را نشان شریک زندگی مان بدهیم و زیباترین و دلرباترین تصویر را در صورت او نظاره گر باشیم و خوب حرف بشنویم و با ناز حرف بزنیم و... .

می توانیم مهربان ترین پدر یا مادر و بهترین فرزند، همسایه ای با اخلاق و همشهری با معرفت، یک رئیس خوش اخلاق ، کارمند با معرفت ، کاسب پاک دست، سربازی شایسته ، پلیس متعهد و پزشکی متخصص و ... و بنده ای مخلص باشیم و با زیباترین احساس، خدا را به خاطر نعمت هایی که به ما عنایت کرده و به حکمت آن چه نداده، شکر کنیم.

یک سوال می تواند ما را به برداشت و نتیجه ای خوب از زندگی امروز برساند. چرا بهترین نباشیم و بهترین دید و نگاه را نداشته باشیم؟. چرا زود خسته شویم، چرا زود ناراحت شویم ، چرا زود از کوره دربرویم و چرا... .

همیشه مشکلات وجود دارند و ما در فراز و نشیب های زندگی حرکت می کنیم و اگر مهارت های حل مساله را اگر بدانیم و تصمیم های درست و منطقی و احساس و عقلانی بگیریم زیباترین روزها و لحظه ها و ثانیه ها را برای خود و دیگران خواهیم ساخت.

نویسنده: غلامرضا تدینی راد - خراسان رضوی

کدخبر: 735187 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟