صدور مجوز برای خرید هزار آمبولانس جدید

تعداد آمبولانس های کشور افزایش خواهد یافت.

به گزارش رکنا، رییس سازمان اورژانس کشور گفت: در صورتی که سالیانه هزار دستگاه آمبولانس به مجموع ناوگان اورژانس کشور اضافه شود می‌توان بخش عمده‌ای از نیاز این سازمان به آمبولانس را تا سه سال آینده تامین کرد.

دکتر جعفر میعادفر اظهار داشت: بخش قابل‌توجهی از آمبولانس‌های موجود در کشور فرسوده هستند اما مجوز خریداری یک هزار دستگاه آمبولانس در سال جاری صادر شده و این سازمان در تلاش است با همراهی مجلس شورای اسلامی، اعتبار ویژه‌ای برای نوسازی ناوگان اورژانس کشور در بودجه سال ۱۴۰۱ اختصاص یابد چرا که در حال حاضر فرسودگی ناوگان، هزینه‌های بالایی را به این سازمان تحمیل می‌کند و سطح ارائه خدمات به مردم را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: ساخت اتاقک آمبولانس از سال‌های گذشته در کشور در حال انجام است اما مشکل اصلی برای تولید این دستگاه مربوط به شاسی است و اگر شرکت‌های خودروساز داخلی بتوانند پلتفرم شاسی آمبولانس را بر اساس استانداردهای جهانی تولید کنند، این سازمان نیز از تولیدات داخلی استقبال خواهد کرد.

رییس سازمان اورژانس کشور در خصوص کمبود نیروی انسانی در سازمان اورژانس کشور گفت: سال گذشته مجوز جذب افزون بر سه هزار و ۴۰۰ نیروی جدید به سازمان اورژانس ابلاغ شد اما با این وجود همچنان وضعیت نیروی انسانی این سازمان تا رسیدن به حد مطلوب فاصله دارد.

ساماندهی جذب دانشجوی فوریت‌های پزشکی در استان‌ها

دکتر میعادفر با بیان اینکه ظرفیت فعلی دانشگاه‌ها در تربیت و آموزش دانشجویان فوریت‌های پزشکی مناسب است و هم‌اکنون سالیانه بیش از یک هزار دانشجو در این رشته فارغ‌التحصیل می‌شوند، یادآور شد: با توجه به برخی مشکلات در توزیع نیروی انسانی و اولویت جذب دانش‌آموختگان بومی لازم است با هماهنگی معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای ساماندهی جذب دانشجوی فوریت‌های پزشکی در استان‌ها برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام شود و تغییرات بر مبنای نیاز اورژانس در استان‌ها انجام شود.

وی در خصوص توسعه پایگاه‌های اورژانس هوایی به ویژه در مناطق سخت‌گذر، گفت: در حال حاضر ۵۰ پایگاه اورژانس هوایی در کشور فعال است که این تعداد پایگاه توان پاسخگویی به نیازهای این بخش را دارد به گونه‌ای که در برخی استان‌ها، تعداد این پایگاه‌ها بیشتر از ظرفیت و نیاز منطقه است.

نیاز به ایجاد پایگاه اورژانس هوایی

رییس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در برخی مناطق همچنان نیاز به ایجاد پایگاه اورژانس هوایی مطرح می‌شود، افزود: با این حال در شرایط فعلی امکانات موجود می‌تواند تمامی نقاط را به خوبی پوشش دهد و آنچه در اولویت کاری این سازمان قرار دارد این است که با مدیریت اورژانس هوایی و با شناسایی صحیح و به موقع ماموریت‌ها سطح خدمت‌رسانی ارتقا یابد.

وی اقدامات انجام شده در زمینه افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس زمینی در سالیان گذشته را مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود سه هزار پایگاه زمینی در کشور در حال فعالیت است که مهم‌ترین بحث در مورد این پایگاه‌ها، افزایش کیفیت خدمات از طریق ارائه آموزش‌های مدام به نیروی انسانی است که در همین زمینه معاونت آموزشی سازمان اورژانس برنامه‌ای در دست تدوین دارد.

دکتر جعفر میعادفر، رییس سازمان اورژانس کشور روز گذشته در سفر به چهارمحال و بختیاری علاوه بر بازدید از واحدهای ستاد هدایت عملیات، مرکز پایش خدمات بیمارستانی، بخش پزشک مشاور و مرکز ارتباطات این استان در نشستی با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد درباره ارتقا شاخص‌های اورژانس در استان دیدار و گفتگو کرد.

رییس سازمان اورژانس کشور همچنین صبح امروز در دیدار با دکتر شاهین شیرانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مهمترین مسائل و نیازمندی های مرکز اورژانس ۱۱۵ اصفهان را بررسی کرد.

کدخبر: 734528 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟