"ضد واکسن ها" به دنبال کارت واکسن تقلبی و دور ریختن واکسن ها/ دستگاه های نظارتی هوشیار باشند

دریافت بسیاری از خدمات در اداره جات و مراکز تفریحی منوط به دریافت واکسن کرونا شده است. افرادی حتی یک دُز واکسن کرونا نیز دریافت نکرده اند، امکان دریافت خدمات اداری و رفاهی را ندارند. علاوه بر این کارمندانی که واکسن کرونا را دریافت نکرده اند نیز امکان حضور در محل کار خود را ندارند. رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نسبت به افزایش نظارت ها جهت سوء استفاده کنندگان از دریافت کارت واکسن کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سازمان اداری و استخدامی کشور در بخشنامه ای به تمام دستگاه های اجرایی به استثنای نیروهای مسلح دستور داد از حضور کارمندانی که تا فردا اول آبان ماه حداقل یک دُز واکسن کرونا دریافت نکردند، جلوگیری شود.

علاوه بر این ارائه خدمات اداری کسانی که دُز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت نکرده اند نیز انجام نمی شود. به عنوان مثال برای ورود به استادیوم آزادی نیز تماشاگران موظف به تزریق دو دُز واکسن کرونا شده بودند، اگرچه بازی تیم ملی فوتبال بدون تماشاگر برگزار شد.

اکنون با توجه به اجباری شدن تزریق واکسن کرونا برای دریافت خدمات رفاهی، اداری و... در مکان های مختلف، عده ای که اصطلاحاً "ضد واکسن" نامیده می شوند، انتقاداتی نسبت به وضع موجود دارند. آن ها می خواهند علی رغم خطر ابتلا به کرونا بدون واکسینه شدن، مانند سایر مردم که دُز اول یا دوم واکسن کرونا دریافت کرده اند، از دریافت خدمات محتلف اداری و رفاهی بهره مند شوند.

این اتفاق در حالی است که مراکزی مانند هلال احمر، شهرداری، نیروهای جهادی و بسیجی نیز برای تسریع در امر واکسیناسیون به میدان آمده اند و آزادنه به مردمی که قصد دریافت واکسن کرونا دارند، واکسن تزریق می کنند.

متاسفانه گفته می شود  در برخی نقاط، ضد واکسن ها، برای دور زدن تزریق واکسن کرونا از مسئولین مراکز واکسن درخواست می کنند که دز واکسن آنها را بدون تزریق به این افراد دور ریخته و  در سامانه واکسیناسیون نامشان را ثبت کنند تا بتوانند کارت واکسن کرونا را دریافت کنند. این رفتار غیرقانونی حتی روند بررسی میزان اثربخشی واکسن در کشور را نیز دچار اختلال می کند.

وزارت بهداشت و دستگاه های نظارتی بر صدور کارت های واکسن تقلبی توجه کنند

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در رابطه با وضعیتی که افراد مشهور به "ضدواکسن" در کشور راه انداخته اند، به خبرنگار رکنا تاکید کرد: نظارت بر بی نظمی ها و دریافت کارت تقلبی واکسن کرونا نیاز به قانون ندارد. طبعاً نظارت و مدیریت صدور واکسن های تقلبی کرونا بر عهده وزارت بهداشت است.

او با انتقاد از کسانی که نسبت به دریافت واکسن تقلبی کرونا برای دریافت خدمات اداری و رفاهی تلاش می کنند، افزود: تقلب در همه حوزه های خلاف قانون است و مربوط به حوزه بهداشت و درمان نیست. همه دستگاه های نظارتی در وزارت بهداشت و سایر دستگاه های قانونی موظف هستند برای رسیدگی به سلامت مردم و صدور و ثبت واکسن های کرونا اقدام کنند.

گفتنی است گروه های ضد واکسن کرونا در همه نقاط دنیا وجود دارند و البته جریمه ها و تنبیه های مختلفی نیز برای این افراد در نظر گرفته شده است.

با این حال به نظر می رسد وزارت بهداشت باید نسبت به نظارت کافی در امر واکسیناسیون و جلوگیری از تقلب افراد سودجو و اصطلاحاً ضد واکسن را به کار بندند تا شاهد مدیریت بهتر و کارآمدتر در زمینه بهداشت و درمان باشیم.

کدخبر: 732809 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟