بیلبوردهای شهری به قاب عکس سلبریتی ها تبدیل شده / ضعف فعالیت فرهنگی در شهر + فیلم
حجم ویدیو: 17.95M | مدت زمان ویدیو: 00:02:26

تبلیغات روی بیلبورد های شهری در بزرگراه ها و خیابان های شهر روز به روز درحال افزایش است اما متاسفانه مسئله ای که وجود دارد این است که بیلبوردهای شهری المان های هنری خود را از دست داده و بی روح شده اند به طوری که شما اگر به هریک از بیلبوردهای شهری نگاه کنید تنها چهره سلبریتی هایی را مشاهده می کنید که هیچ ارتباطی هم شاید با موضوع نداشته باشند اما از آنجایی که این افراد معروف هستند شرکت های تبلیغاتی آنها را پیشنهاد می‌دهند و ما شاهد یکسری تبلیغات، بدون رعایت اصول حرفه ای در بیلبوردهای شهری هستیم.

 طراحان بیلبوردها از ذوق هنری و تجربه خود استفاده نمی‌کنند و شاید این مولفه ها نیز دیگر در بین آنها نابود شده است که ترجیح می‌دهند تا هر تبلیغ را به عنوان کار خود و سابقه شان منتشر کنند.

امروز در تهران به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر ایران بیش از دو هزار تابلو و بیلبورد شهری به موازات سایر شهرها و مراکز استانی دارد که تعداد قابل‌توجهی از آنها با محتواهای تبلیغاتی نه چندان مناسبی به نمایش درآمده‌اند. یادآوری این نکته بسیار مهم است که تبلیغات محیطی که همواره در معرض دید همه شهروندان قرار دارد،‌ باید حداقل‌های احترام شعور مردم را رعایت کند.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که بیلبوردهای شهری از نظر هنری و المان های فرهنگی خالی هستند گفت: نگاه فرهنگی متناسب با الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت به عنوان معیار و شاخص ما درباره ماجرای زیباسازی شهری در چندین سال گذشته متاسفانه بکارگیری نشده است و جریان های سیاسی مختلف نیز در به وجود آمدن این شرایط دخیل هستند و تنها مربوط به یک جریان خاص نمی‌شود.

او ادامه داد: نگاه فرهنگی مدنظر ما نیز بدان معنا نیست که تمام بیلبوردهای شهر را در اختیار پیام های مذهبی و اخلاقی قرار بدهیم بلکه منظور هر آن چیزی است که شما در کار اقتصادی و تبلیغ شرکت ها قرار می دهید است که باید قانون مند و ضوابط و چهارچوب مشخص داشته باشند.

نادعلی تاکید کرد: نگاه فرهنگی روی بیلبورد های شهر طبق چهارچوب یعنی زبان فارسی در آن مراعات شود، اسم های درست توانایی ظهور و بروز بیشتری داشته باشند و المان های تصویری استفاده شده نیز به نحوی باشد که پیام مثبت و شادی بخش برای شهر داشته باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: ماجرای سازمان زیباسازی در دوره جدید شهرداری تهران برای ما اهمیت ویژه ای در شورای شهر دارد و در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا حتما روی آن تمرکز خواهیم کرد. ما منتقد دوره های قبل بودیم و انشالله بعد از چهارسال بتوانیم از عملکرد خود دفاع کنیم.

نادعلی در پایان اذعان کرد: ضمن تشکر از تلاش هایی که مسئولین در گذشته انجام داده اند حتما بعد انتخاب شدن مسئول جدید زیبا سازی تغییرات لازم اعمال خواهد شد.

کدخبر: 729236 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟