55 درصد دانش آموزان 12 تا 18 ساله ایران در برابر کرونا واکسینه شدند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،اعظم گودرزی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت:با شیوع پاندمی کرونا،آموزش و پرورش  فعالیت های آموزشی خود درحوزه سلامت و رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شد.

وی افزود: متاسفانه یک تفکر اشتباه وجود دارد آن هم این است که  کودکان و نوجوانان به این ویروس مبتلا نمی شوند.باید والدین محترم به این نکته توجه داشته باشند که شاید عوارض ابتلا به کرونا بسیار خطرناکتر باشد.

مدیرکل دفترسلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: درحال حاضر 15 میلیون دانش آموز در کشور داریم که طبق تحقیقات نشان داده شده است که  عوارض واکسن خیلی کم تر از عوارض بیماری کروناست.

دکتر گودرزی گفت: خوشبختانه حدود 427 مرکز ویژه فرهنگیان داشتیم که در این پایگاه ها 85 درصد فرهنگیان اعم از معلم ها، مربیان مهدکودک و هر واحدی که مستقیم و غیرمستقیم به دانش آموزان مربوط می شوند واکسیناسیون  شدند ومردم عزیز می توانند از این بابت خیالشان راحت باشد.

وی درباره واکسیناسیون دانش آموزان 12 تا 18 سال نیز گفت: با اعلام آمادگی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و با کمک وزارت بهداشت در مناطق و شهرستان ها تقسیم کار صورت گرفت و در بیش از 500 پایگاه تا 18 مهرماه 55 درصد دانش آموزان 12 تا 18 سال واکسینه شدند.

مدیرکل دفترسلامت وازرت آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه فعلا واکسیناسیون دانش آموزان اختیاری  است افزود: دانش آموزان می توانندهمراه والدین خود به نزدیکترین مرکز محل زندگی خود مراجعه کنند اما اما اگر دوست دارند در مدرسه تزریق واکسن انجام بدهند  می توانند با تماس به کارشناس محل زندگی پایگاه خود را یکی از مدارس است را  شناسایی و مراجعه کنند.

او گفت: در مراکز جامعه خدمات سلامت و پایگاه های فعال بهداشت به دانش آموزان واکسن سینوفارم تزریق می شود. ضمن اینکه مطالعات نشان می دهد که این  واکسن عوارضی ندارد و شاید فقط تب مختصر و درد مختصر در محل تزریق احساس شود.

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 729222 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟