بالگرد برای اطفای حریق کوه نیر رسید / اعزام 9 اکیپ از نیروهای جنگلبانی به ارتفاعات + فیلم
حجم ویدیو: 1.95M | مدت زمان ویدیو: 00:00:15

کوه نیر با ارتفاع 3 هزار و 450 متر از سطح دریاهای آزاد، یکی از کوه‌های ایران واقع در رشته‌کوه زاگرس جنوبی است. کوه نیر در استان کهگلیویه و بویراحمد قرار دارد. کوه نیر در فاصله 35 کیلومتری از شهر دهدشت واقع شده است. کوه نیر دومین کوه بلند کهگلیویه و بویراحمد بعد از رشته کوه دنا است. هم اکنون بخشی از مراتع کوه نیر در حال سوختن هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، آتش سوزی در منطقه کوه نیر در منطقه لوداب شهرستان بویراحمد در حال پیش روی است. این آتش سوزی از ساعت 20 دیروز آغاز شده و شعله های آتش در حال پیشروی است. البته ساعت 9:30 صبح امروز یک فروند بالگرد برای اعزام نیروها به ارتفاعات به فرودگاه یاسوج اعزام شده است.

غلامحسین حکمتیان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در همین رابطه به خبرنگار رکنا گفت: بالگرد به منطقه رسیده است، البته بالگرد هنوز در فرودگاه یاسوج است و قرار است این بالگرد هماهنگی های لازم برای اعزام نیروها و تجهیزات به ارتفاعات را انجام دهد.

وی افزود: با وجود وسیع بودن حریق، شرایط آتش سوزی تا حد زیادی قابل کنترل است و هنوز نیازی با استفاده از بالگرد آب پاش برای اطفای حریق نیست. بالگردی هم که قرار است به منطقه اعزام شود، در اعزام نیروها و تجهیزات کاربرد دارد، اما اگر نیاز باشد، از این بالگرد برای آب پاشی و اطفای حریق هم استفاده می شود.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از شب گذشته تا کنون 9 اکیپ 5 نفره از نیروهای منابع طبیعی استان برای اطفای حریق به ارتفاعات اعزام شده اند. همچنین برخی نیروهای مردمی نیز در صحنه حضور دارند. محل وقوع حریق در ارتفاعات بالای 2 هزار متری است و حضور بالگرد می تواند کمک زیادی به اعزام نیروها و تجهیزات به ارتفاعات داشته باشد.

حکمتیان تاکید کرد: هنوز برآوردی از حجم آتش سوزی نداریم. پوشش گیاهی منطقه عمدتا مرتعی است، اما درختان بلوط و سایر درختان جنگلی هم در منطقه وجود دارند. البته منطقه وقوع حریق زیستگاه حیات وحش محسوب نمی شود.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم تا غروب امروز حریق را کنترل کنیم. البته اطفای کامل حریق زمان بیشتری می برد، اما امیدوار به کنترل حریق تا غروب هستیم.

کدخبر: 720661 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟