واکسن دانشجویان از چه برندی است؟

واکسیناسیون دانشجویان آغاز شده است . واکسیناسیون دانشجویان می تواند راه دوباره شکل گیری کلاس های حضوری را برای آنها مهیا کند. واکسیناسیون دانشجویان اگر تا آبان تمام شود می توانند به دانشگاه رفته و در کلاس های حضوری حاضر شوند. حال سوال این است که واکسیناسیون دانشجویان با چه واکسنی انجام می شود؟

واکسن دانشجویان از چه برندی است؟

به گزارش رکنا، نحوه واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد بدین شکل خواهد بود:

در دانشگاه آزاد هم تزریق واکسن دانشجویان آغاز شده و در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد هم سامانه ثبت‌نام واکسن دانشجویان وجود دارد و افراد می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه واکسن دانشجویان، زمان و محل واکسن را مشخص کنند و واکسینه شوند.

واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد از اول شهریور ماه آغاز شده و گفته می‌شود در صورت تامین واکسن کرونا تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد تا ۱۵ آبان ماه واکسینه می‌شوند. بر اساس اعلام این دانشگاه برای دریافت واکسن نیاز به ثبت‌نام در هیچ سامانه‌ای نیست و تنها باید اطلاعات دانشجویان در سامانه آموزشیار کامل باشد.

شروع واکسیناسیون دانشگاه آزاد با دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری است و پس از آن ورودی‌های قدیمی در اولویت هستند. بر این اساس به نظر می‌رسد اگر روند واردات واکسن به خوبی انجام شود کلاس‌های درسی مقطع دکترا و کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد از اول مهر ماه حضوری برگزار می‌شود. بعد از‌آن اولویت با سال‌های بالاتر است. اما شاید کلاس‌های درسی ورودی‌های جدید همچنان غیرحضوری باشد.

روند واکسیناسیون در دانشگاه سراسری بدین شکل خواهد بود:

اما در بسیاری از دانشگاه‌های سراسری و در شهرهای بزرگ به نظر می‌رسد که هنوز واکسیناسیون دانشجویان نه تنها آغاز نشده که در هاله ابهام قرار دارد و مشخص نیست زمان دقیق آن کی است. یا حتی آیا اولویت با دانشجویان مقاطع بالاتر است یا واکسیناسیون آنها همزمان با اعضای هیات علمی انجام شده و واکسیناسیون دیگر دانشجویان هم به مرور انجام می‌شود.

البته وزیر بهداشت دو روز پیش اعلام کرد که واکسیناسیون دانشجویان از هفته سوم شهریور ماه آغاز می‌شود. حتی اگر واکسیناسیون دانشجویان از هفته سوم شهریور آغاز شود در بهترین حالت گروه اول دز دوم واکسن خود را ۲۰ مهر ماه دریافت می‌کنند و دو هفته بعد از آن ایمنی لازم را دارند. یعنی هفته دوم آبان ماه.

اما این مشروط بر این است که کل دانشجویان همزمان واکسینه شوند. اما چون روند واکسیناسیون دانشجویان زمان‌بر است به نظر نمی‌رسد که ترم اول سال جاری کلاس‌ها حضوری برگزرار شود. چون بر اساس آخرین آمارها، حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در ایران وجود دارد که واکسیناسیون آنها به حدود ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن نیاز دارد.

واکسنی که به دانشجویان تزریق می شود از همان واکسن های موجود در کشور است و این قشر می توانند از واکسن های برکت تا آسترازنکا را دریافت کنند.

 

کدخبر: 719502 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟