محسنی بندپی: برای بستری بیماران کرونا در تهران نگرانی نیست

شیوع نوع جهش یافته کرونا به نام دلتا کرونا باعث پیک پنجم کرونا در کشور شده بود. به نظر می رسد به قله پیک پنجم کرونا رسیده ایم. وضعیت کرونا در تهران نیز به گفته استاندار تهران در حالت با ثباتی است.

به گزارش رکنا، انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه گرامیداشت هفته دولت در رابطه با اقدامات انجام شده برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و حمایت از شهروندان گفت: در حال حاضر مراجعان سرپایی در استان چند روزی است که کاهش داشته است. این وضعیت امیدوارکننده است که در چند روز آینده کاهش بیماران بستری و فوتی را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد :در روز گذشته ۶۸۵ فوتی در کشور داشتیم که ۱۴۵ نفر آن در استان تهران بوده اند. در حال حاضر هیچ نگرانی برای بستری و پذیرش بیماران وجود ندارد و دو شهرستان بهارستان و اسلامشهر جمعیت بالایی دارند که در شهرستان بهارستان با کمک جمعیت هلال احمر یک بیمارستان صحرایی ۴۰ تخته راه اندازی کردیم و در اسلامشهر نیز مرکز مدیریت بحران سوله ای را افتتاح کرده که ظرفیت ۴۰ تخت را دارد.

وی تاکید کرد: سامانه ۶۰۷۰ راه اندازی شده که هیچ یک از شهروندان نگرانی نداشته باشند. درمانگاه های سرپایی هم دو برابر شده اند تا بیمار داروهای خود را دریافت کند و بستری و ایزولاسیون را در منزل انجام دهد.

کدخبر: 714437 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟