کوو ایران برکت و سینوفارم کم‌عارضه‌ترین و آسترازنکا پرعارضه‌ترین واکسن‌ها در ایران

واکسن کرونا/ واکسن کرونا و کمبود آن در این روزهایی که کرونا دلتا ایران را فرا گرفته از مباحث مهم و حیاتی است. واکسن کرونا با نام های مختلف در جهان تولید شده است. تاکنون وزارت بهداشت و هلال احمر چندین نوع واکسن کرونا را وارد کشور کرده اند. حتی شرکت های خصوصی هم برای ورود واکسن کرونا اقدام کرده اند ولی هنوز میزان واکسن کرونا در ایران کافی برای مهار این ویروس نیست.

به گزارش رکنا ، در این میان ،"کوو ایران برکت و سینوفارم" کم‌عارضه‌ترین و آسترازنکا پرعارضه‌ترین واکسن‌های تزریق‌شده در داخل کشور  تشخیص داده شده اند.

 بر اساس گزاره برگ شماره 39 کمیته راهبری مطالعات واکسیناسیون کووید-19 که توسط معاونت تحقیقات و فنآوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شده عوارض در واکسن‌های "کوو ایران برکت و سینوفارم"  که مبتنی بر پلتفرم ویروس غیر فعال است، بروز کمتری دارد.

دراین تحقیق بررسی عوارض بعد از تزریق واکسن‌های اسپوتنیک ، آسترازنکا، سینوفارم و کوو ایران برکت با یکدیگر مقایسه شده‌اند و در نهایت براساس آیتم‌هایی همچون قرمزی، گرمی، خارش، تورم، درد، سفتی، کبودی، تب، تهوع، ناخوشی، لرز، سردرد، درد مفاصل، درد عضلات و خستگی؛  "واکسن‌های سینوفارم و کوو ایران برکت" اکثراً  درصد کمتری از عوارض را در ٧ روز بعد از تزریق از خود به جای گذاشته‌اند.

 

 

کدخبر: 709349 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟