فرق هرمزگان با تهران چیست؟/ چرا هرمزگان تعطیل نمی شود؟

نوع جدید ویروس کرونا به نام کرونا دلتا باعث شروع پیک پنجم کرونا در کشور شده است. به دلیل شیوع کرونا تهران و البرز تا 6 روز آینده تعطیل شدند. به نظر می رسد تا لازم است سایر مناطق کشور را نیز به دلیل شیوع کرونا تعطیل کنند.

به گزارش رکنا، محمد آشوری افزود: به واقع هرمزگان در یکی از برهه های حساس تاریخ خود قرار دارد به گونه ای که از شرایط بحرانی در شیوع کرونا عبور کرده و شاهد شرایط فوق بحرانی در اکثر شهرستان های آن هستیم.

وی با بیان اینکه در کنار این شرایط بحرانی مشکلات زیرساختی از گذشته سبب شده توان مقابله با این شیوع گسترده چندان کافی نباشد، خاطرنشان کرد: در این شرایط مجمع نمایندگان هرمزگان بارها خواستار توجه و تدبیر کافی از سوی دولت و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برای مقابله با این شیوع گسترده شد که یکی از این موارد تعطیلی مقطعی استان هرمزگان در جهت کاهش شیوع گسترده کرونا بود.

آشوری با اشاره به اینکه کادر بهداشت و درمان در این شرایط تنها و خسته مانده اند و باید دولت تدبیری صحیح در این خصوص بیاندیشد، اضافه کرد: مشخص نیست بر چه مبنایی دولت با تعطیلی استان سیستان و بلوچستان و بوشهر در مقطعی و اکنون با تهران و البرز موافقت می کند اما با درخواست های مکرر استاندار هرمزگان مخالفت می شود.

وی ادامه داد: امیدوارم ارکان دولت و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در این خصوص پاسخی قانع کننده بدهند و هرچه زودتر در خصوص شرایط حاد و بحرانی هرمزگان عملی صحیح و درست را در مسیر حرکتی خود قرار دهد زیرا هر روز شرایط بد و بدتر می شود.

این نماینده مجلس در پایان گفت: از استاندار هرمزگان می خواهیم در خصوص رسیدگی به شرایط بحرانی استان هرمزگان اقدامی ضرب الاجلی را در دستور کار قرار دهد و مکاتبات لازم در جهت تعطیلی چند روزه هرمزگان را همچون استان تهران و البرز که در شرایطی به مراتب بهتر از هرمزگان قرار دارند، انجام دهد.

گفتنی است، استاندار هرمزگان ۲۶ تیرماه با اشاره به اینکه اعمال محدودیت ها و ضوابط رنگ‌بندی در هرمزگان از امروز اعمال می‌شود، از ارائه درخواست تعطیلی کامل یک هفته ای هرمزگان در جلسه ستاد ملی کرونا خبر داده بود./ایسنا

کدخبر: 706270 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟